Jeg skal lige understrege at dette ikke er som selvstændig jeg spørger, men som lønmodtager. Jeg afholder kurser rundt omkring i landet for virksomheden jeg arbejder for og jeg betaler ofte op mod 100kr for at holde parkeret en halv dag. Jeg har gemt kvitteringerne for p-billetterne til min arbejdsgiver, fordi jeg selvfølgelig gerne vil have de penge jeg bruger på parkering tilbage. Min arbejdsgiver fortæller mig dog at han mener at man ikke kan køre det over firmaet og at sidst han prøvede at gøre det, måtte han betale for det privat. Er der nogen der har styr på de regler? Jeg synes det lyder helt i skoven at man skal betale privat for at parkere og at man ikke kan køre det over firmaet, når nu det er i forbindelse med arbejde for firmaet at man betaler for parkeringen. |
DE gange jeg har kørt i privatbil i erhvervsøjemed, så har jeg givet regningen til firmaet for p-afgiften. Om det er korrekte eller ej - det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke der er andre herinde på Amino, der har fuldstændigt styr på reglerne??
Hilsen Morten