Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal P-billet betales privat når det er i firma regi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige understrege at dette ikke er som selvstændig jeg spørger, men som lønmodtager.

Jeg afholder kurser rundt omkring i landet for virksomheden jeg arbejder for og jeg betaler ofte op mod 100kr for at holde parkeret en halv dag. Jeg har gemt kvitteringerne for p-billetterne til min arbejdsgiver, fordi jeg selvfølgelig gerne vil have de penge jeg bruger på parkering tilbage.

Min arbejdsgiver fortæller mig dog at han mener at man ikke kan køre det over firmaet og at sidst han prøvede at gøre det, måtte han betale for det privat.

Er der nogen der har styr på de regler? Jeg synes det lyder helt i skoven at man skal betale privat for at parkere og at man ikke kan køre det over firmaet, når nu det er i forbindelse med arbejde for firmaet at man betaler for parkeringen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:19

DE gange jeg har kørt i privatbil i erhvervsøjemed, så har jeg givet regningen til firmaet for p-afgiften. Om det er korrekte eller ej - det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke der er andre herinde på Amino, der har fuldstændigt styr på reglerne?? Smile

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

selvklart må han tage dine p biletter ind. Lige så klart at du skal skrive formålet på dem - ex besøgt kunde a og b i Odense dato x/xx og så er der fuldt og normalt fra drag for dem i hans regnskab

Hvis nogle af dem er med moms (offentlige er vist altid uden mens visse private er med moms) og din bil vel er med hvide plader, så skal han bogføre hele beløbet som udgift (ikke momsfradrag for hvidpladebiler)

Det han ikke må tage ind er parkeringafgift = det vi kunne kalde bøder men som er afgifter eller hastighedsbøder osv - det er ham der får dem der personligt skal hænge på det - men betaling for parkeringspladsen må han absolut tage (og bør selvklart gøre det)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Fra  DK-Solutions ApS Skrevet kl. 12:24

Selvfølgelig skal din arbejdsgiver betale for din parkering, når det er arbejdsmæssigt begrundet.

Evt. tegne et EasyPark abonnement, så er det nemt rent administrationsmæssigt.

mvh Kell

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med de andre i, at din arbejdsgiver naturligvis skal betale dine udgifter til parkering i arbejdsøjemed.

I funktionærloven § 9, stk. 1 står der:

"Såfremt en funktionærs arbejde i arbejdsgiverens tjeneste medfører udgifter til rejse, ophold uden for hjemstedet o lign, har funktionæren krav på, at alle nødvendige udgifter hertil bæres af arbejdsgiveren, og denne er pligtig at yde funktionæren passende forskud til afholdelse af disse udgifter. Dette gælder også, hvor de nævnte udgifter ifølge aftale udredes af aftalt løn eller provision, men det stedfundne salg ikke muliggør dækning af sædvanemæssige omkostninger."

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 13:21

Super, tak for svar alle sammen. I har bekræftet det som jeg selv formodede, så nu skal der betales ved kasse 1 Wink skal dog lige understrege at min arbejdsgiver ikke nægter at betale eller noget, der skulle bare lige undersøges regler først, så det tænkte jeg da bare lige jeg ville tage mig af Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)