Havde lige en samtale med min kammerat i går omkring logo på nogle produkter, hvortil jeg siger at det er gratis reklame for mig, når "Peter" nu åbner sit bagagerum og mit logo vil være til at få øje på (Det omhandler bilstereo) Det mener min kammerat så bestemt ikke er gratis reklame, da jeg jo har betalt for logoet. Jeg prøver så at forklare, at selvom jeg betaler for logoet på produkterne, har jeg jo stadig tjent det hele, og mere til, ind i den anden ende, ergo taber jeg ikke penge på logoet sidder der. Jeg kunne måske ha tjent mere hvis ikke jeg skulle af med de 50'øre pr logo, men så længe der er plus-profit, så er det jo tjent hjem.
Pointen med det hele er, at jeg ikke har betalt "Peter" for at køre rundt med mit logo, og hver gang folk ser det, gør det reklame for min side, så det antager jeg som gratis reklame
Han mener jo det hele er betalt og jeg ikke får noget gratis reklame ud af det.
Er det korrekt det jeg siger, eller er jeg galt på den ?
Det er vel gratis reklame, i samme forstand som når folk køber en VW Golf og kører rundt i offentligheden med den.
Hvis du derimod ekstra producerer klistermærker med dit logo på, som sælges sammen med produktet, så må disse klistermærker være en reklameomkostning. At dit logo sidder på dit produkt er ikke.
Så vidt jeg forstod er det et logo der placeres på selve produktet og må derfor føjes under omkostninger til fremstilling af produktet. Ligesom f.eks. Et VW emblem på fronten af en golf? Eller misforstod jeg indlægget?
Så må omkostninger for logoet regnes med under produktionsomkostninger og ikke under reklamebudgettet. I mine øjne er det derfor, som du også selv mener, gratis reklame.