Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke tilladelser skal jeg have?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg går med planen om at starte min egen kiosk hvor jeg også gerne vil lave Sandwich, salater og frugt og sælge det til skole børnene overfor, og de ansatte på de omkring liggende arbejdspladser.

For ikke at få fingrene i klemme nogle steder vil jeg så gerne vide hvilke tilladelser det kræver at lave og sælge disse vare.

Mvh. Marces,

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:38

Marces:

Hej Amino.

Jeg går med planen om at starte min egen kiosk hvor jeg også gerne vil lave Sandwich, salater og frugt og sælge det til skole børnene overfor, og de ansatte på de omkring liggende arbejdspladser.

For ikke at få fingrene i klemme nogle steder vil jeg så gerne vide hvilke tilladelser det kræver at lave og sælge disse vare.

Mvh. Marces,

Du skal til at starte med i hvert fald have et næringsbrev, optages i næringsbasen og have dine lokaler godkendt af fødevarestyrelsen. Har du prøvet at kigge på deres hjemmeside? :)

Tilmeldt 23. Jun 14
Skrevet kl. 23:44

Nu har jeg været inde og læse lidt mere på det.

Tak for hurtigt svar:)

step 1 må være at få et næringsbrev

2. Optages i næringsbassen 

3. registreres i fødevarestyrelsen

når det så er klaret er der så mere?

Hvis nej.

hvordan og hvorledes så med salg af alkohol? skal man ikke kun have en alkohol bevilling hvis man udskænker alkohol?

Eller skal man også have det for at sælge øl, vin, spiritus på flaske som ikke skal indtages i butikken/forretningen?

MVH Marces

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:47

Du skal selvfølgeligt registrere din virksomhed hos erhvervsstyrrelsen og have det praktiske jorden, samt have lokaler og andet bragt i stand. Start med at lave en forretningsplan, så du ikke laver noget overilet og ved om din forretning er holdbar :)

Tilmeldt 23. Jun 14
Skrevet kl. 10:57

Tak for svaret, jeg har søgt om optagelse i erhvervsstyrrelsen o venter svar på om jeg for mit Cvr nr.

Hvad med den der alkohol bevilling? Skal jeg have særlige tilladelser til at sælge alkohol når jeg ikke udskænker det?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:04

Hej Marces

Jeg tror du vil få glæde af at læse Sådan starter jeg en sandwich bar - åbner i PDF. Der står godt nok fast food på forsiden af pjecen, men den handler også om sandwich.

kh

Mogens

Tilmeldt 23. Jun 14
Skrevet kl. 19:29

Tusind tak for jeres svar jeg har nu næsten styr på alt hvad jeg skal vide angående tilladelser osv.

Det eneste som jeg stadig ikke kan finde ud af er det med alkohol bevillingen. Det står alle de steder jeg har

læst at man skal have en alkoholbevilling for at udskænke alkohol men kan ikke finde noget om, om man skal

have tilladelse til bare at sælge en flaske øl eller vodka for den sags skyld.

MVH Marces

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)