Jeg går med planen om at starte min egen kiosk hvor jeg også gerne vil lave Sandwich, salater og frugt og sælge det til skole børnene overfor, og de ansatte på de omkring liggende arbejdspladser.
For ikke at få fingrene i klemme nogle steder vil jeg så gerne vide hvilke tilladelser det kræver at lave og sælge disse vare.
Jeg går med planen om at starte min egen kiosk hvor jeg også gerne vil lave Sandwich, salater og frugt og sælge det til skole børnene overfor, og de ansatte på de omkring liggende arbejdspladser.
For ikke at få fingrene i klemme nogle steder vil jeg så gerne vide hvilke tilladelser det kræver at lave og sælge disse vare.
Mvh. Marces,
Du skal til at starte med i hvert fald have et næringsbrev, optages i næringsbasen og have dine lokaler godkendt af fødevarestyrelsen. Har du prøvet at kigge på deres hjemmeside? :)
Du skal selvfølgeligt registrere din virksomhed hos erhvervsstyrrelsen og have det praktiske jorden, samt have lokaler og andet bragt i stand. Start med at lave en forretningsplan, så du ikke laver noget overilet og ved om din forretning er holdbar :)
Jeg tror du vil få glæde af at læse Sådan starter jeg en sandwich bar - åbner i PDF. Der står godt nok fast food på forsiden af pjecen, men den handler også om sandwich.