Jeg var opmærksom på den detalje du nævner med selvstændige juridiske enheder. Men når der er tale om en koncern, så konsolideres regnskabet alligevel i holding. Så jeg tænker at spørgsmålet kan falde til begge sider.
"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell
Man kan jo læse bekendtgørelsen og blive klogere ;-)
Der er temaet at virksomhedens ledelse bemyndiger Det Offentlige at udbetale tilgodehavender, med frigørende virkning for Det Offentlig, til en bankkonto som selskabet oplyser som sin Nemkonto.
Faktisk kan det offentliges medarbejdere end ikke slå det fulde kontonummer op. Udbetalingerne sker automatisk fra systemet. Såehh... Ingen ko på isen.
"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell
selv med sambeskatning er der krav om hver sin bankkonto - der må ikke være fælles økonomi ikke heller bare lån uden rente osv - selv med sambeskatning.
Uanset hvad, tror jeg nu, at da man jo ikke alle fald skal ha EN konto til sit holding hvis det er alene - så får man nok uden ekstra omk. normalt en konto mere til driften, men det er jo fra bank til bank
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
IvS´erne skal have hver deres bankkonto. De kan ikke dele konto, ligesom det ene IvS ikke må opretholde udgift til revisor for begge selskaber (hvis der er tale om et drift og et holdingselskab).
Det betyder også at det på et tidspunkt bliver nødvendigt at indskyde kapital i eksempelvis det finansielle holding såfremt der kommer udgifter til revisor eller advokat.
Selskaberne skal altid og i alle henseender anses som to helt adskilte selskaber med alt hvad der sig dertil hører.