Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophæve købet, eller ombyttet varen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at Google mig lidt frem til svaret, men er stadig i tvivl om hvad er gældende...

Jeg købte en MacBook Pro sidste år, for halvanden måned siden, gik den i stykker, 2 uger senere fik jeg den retur, med den Besked om de havde lavet den. Men desværre var det ikke tilfældet, stadig samme fejl, så den blev sendt til rep igen, samme dag, som jeg havde modtaget den retur..

men nu er den galt igen, er ikke sikker på at det er samme fejl, men den er også denne gang ubrugelig..

Vil jeg kunne få den ombyttet til en ny..?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:20

Jeg mener, at de har 3 forsøg til at få rettet fejlen. 

Du kan eventuelt læse mere her:http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4

(Jeg er klar over, at jeg modsiger det, der står i linket) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:25

Jacob Kildetoft Henriksen:

Du kan eventuelt læse mere her:http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4

(Jeg er klar over, at jeg modsiger det, der står i linket) 

Jeg prøver lige at forklare mit svar engang - jeg modsiger trods alt mig selv.

Butikken vil oftest påråbe sig retten til tre gange. 

Du kan også læse mere her netop for computer:

http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/reparation-ombytning?tc=DE22B0C6DB344F169738CB36C91C602A

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:29

De har ét, og kun ét forsøg på at rette fejlen.

HVIS fejlen derimod er svær at finde, f.eks. en periodisk fejl, så kan de have gode grunde til at skulle have flere forsøg.

I dette tilfælder meddeler de derimod allerede første gang, at nu har de løst fejlen. Så er den jo fundet. Og så har de kun det ene forsøg. - Du har altså allerede anden gang den går gal ret til at vælge en anden løsning end reperation. Det kan så være at få en ny vare, eller at hæve handlen.

Er varen i mellemtiden udgået, så det er uforholdsmæssigt dyrt for butikken at ombytte varen kan de nægte dig denne mulighed, og så er der kun tilbage at hæve handlen.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:54

Martin Hedegaard:

Har prøvet at Google mig lidt frem til svaret, men er stadig i tvivl om hvad er gældende...

Jeg købte en MacBook Pro sidste år, for halvanden måned siden, gik den i stykker, 2 uger senere fik jeg den retur, med den Besked om de havde lavet den. Men desværre var det ikke tilfældet, stadig samme fejl, så den blev sendt til rep igen, samme dag, som jeg havde modtaget den retur..

men nu er den galt igen, er ikke sikker på at det er samme fejl, men den er også denne gang ubrugelig..

Vil jeg kunne få den ombyttet til en ny..?

Har du købt den privat? :)

Tilmeldt 17. Feb 09
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 22:57

Ja det har jeg. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Jacob Kildetoft Henriksen:
jeg mener også du har ret. Forbrugerrådet går ikke ind hvis det er en computer med en - som her - periodisk fejl - før 3 forsøg. Den var vel i orden da den blev afleveret første gang

Ën anden sag er så, at meget tyder på en HD fejl og de skal skifte den del, men jeg siger også nej til du får en ny bare - desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 09
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 23:03

Først gang var det en en harddisk fejl, den blev udbedret, nu er den helt stået af..

kan slet ikke få gang i den i nogen form

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)