Har prøvet at Google mig lidt frem til svaret, men er stadig i tvivl om hvad er gældende...
Jeg købte en MacBook Pro sidste år, for halvanden måned siden, gik den i stykker, 2 uger senere fik jeg den retur, med den Besked om de havde lavet den. Men desværre var det ikke tilfældet, stadig samme fejl, så den blev sendt til rep igen, samme dag, som jeg havde modtaget den retur..
men nu er den galt igen, er ikke sikker på at det er samme fejl, men den er også denne gang ubrugelig..
Jeg mener, at de har 3 forsøg til at få rettet fejlen.
Du kan eventuelt læse mere her:http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4
(Jeg er klar over, at jeg modsiger det, der står i linket)
Du kan eventuelt læse mere her:http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4
(Jeg er klar over, at jeg modsiger det, der står i linket)
Jeg prøver lige at forklare mit svar engang - jeg modsiger trods alt mig selv.
Butikken vil oftest påråbe sig retten til tre gange.
HVIS fejlen derimod er svær at finde, f.eks. en periodisk fejl, så kan de have gode grunde til at skulle have flere forsøg.
I dette tilfælder meddeler de derimod allerede første gang, at nu har de løst fejlen. Så er den jo fundet. Og så har de kun det ene forsøg. - Du har altså allerede anden gang den går gal ret til at vælge en anden løsning end reperation. Det kan så være at få en ny vare, eller at hæve handlen.
Er varen i mellemtiden udgået, så det er uforholdsmæssigt dyrt for butikken at ombytte varen kan de nægte dig denne mulighed, og så er der kun tilbage at hæve handlen.
Har prøvet at Google mig lidt frem til svaret, men er stadig i tvivl om hvad er gældende...
Jeg købte en MacBook Pro sidste år, for halvanden måned siden, gik den i stykker, 2 uger senere fik jeg den retur, med den Besked om de havde lavet den. Men desværre var det ikke tilfældet, stadig samme fejl, så den blev sendt til rep igen, samme dag, som jeg havde modtaget den retur..
men nu er den galt igen, er ikke sikker på at det er samme fejl, men den er også denne gang ubrugelig..
jeg mener også du har ret. Forbrugerrådet går ikke ind hvis det er en computer med en - som her - periodisk fejl - før 3 forsøg. Den var vel i orden da den blev afleveret første gang
Ën anden sag er så, at meget tyder på en HD fejl og de skal skifte den del, men jeg siger også nej til du får en ny bare - desværre
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER