Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS eller Enkeltmand???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg står i den situation at jeg skal til at starte en butik op, jeg har haft en webshop i lidt over et år, men har været selvstændig siden 2008. Jeg er 24 år og det går i den rigtige retning :-) Mine bedsteforældre, holder fast og vil have at jeg starter et ApS inden jeg springer ud i butik, da de vil have jeg skal gardere mig, så jeg ikke får ødelagt mit navn, hvis det skulle gå galt. Men jeg er sådan i tvivl, jeg føler ikke tingene er mine og der er jo en del flere regler og udgifter ved det.

Hvad er jeres erfaringer? og ville i også råde til et ApS i stedet?

På forhånd mange tak :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 22:16

fitou:

Hej Alle.

Jeg står i den situation at jeg skal til at starte en butik op, jeg har haft en webshop i lidt over et år, men har været selvstændig siden 2008. Jeg er 24 år og det går i den rigtige retning :-) Mine bedsteforældre, holder fast og vil have at jeg starter et ApS inden jeg springer ud i butik, da de vil have jeg skal gardere mig, så jeg ikke får ødelagt mit navn, hvis det skulle gå galt. Men jeg er sådan i tvivl, jeg føler ikke tingene er mine og der er jo en del flere regler og udgifter ved det.

Hvad er jeres erfaringer? og ville i også råde til et ApS i stedet?

På forhånd mange tak :-)

Man kan ikke give et entydigt svar, da det rette valg afhænger af hvordan det går. Administrativt er det dyrere og mere besværligt at have et ApS, og specielt hvis det går galt er du ret sikkert ilde stedt med et ApS.

Simpelt kan man sige at hvis du får lov at tabe andres penge er ApS godt, men hvis du selv skal indestå for tab (kaution i bank mv) så er ApS noget rigtig skidt. Som enkeltmandsvirksomhed får du fradrag i fremtidig indtægt for dine tab, medens du hvis du kautionerer for dit ApS ingen fradrag får. Det betyder at et tab kan blive op til 250% værre med et ApS.

Hvis penge er du bange for at tabe? Det giver dig reelt svaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

BroncofanDK:
, medens du hvis du kautionerer for dit ApS ingen fradrag får. Det betyder at et tab kan blive op til 250% værre med et ApS.

Det vil da også være en tåbelig ting at gøre. Bedre selv at låne pengene direkte i banken og selv låne dem videre til aps som et konvertibelt lån. Du vil da opnå fradrag for evt. tab.

Spørgsmålet om et aps eller ej er i virkeligheden mest et spørgsmål om der er risiko eller ej ved forretningen. Ved et aps er risikoen kendt og begrænset modsat et enkeltmandsfirma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10

Henrik Koudahl:
Spørgsmålet om et aps eller ej er i virkeligheden mest et spørgsmål om der er risiko eller ej ved forretningen. Ved et aps er risikoen kendt og begrænset modsat et enkeltmandsfirma.
svært at være uenig - dog vil jeg fremhæve omkostninger kan være større i ApS til arbejdsskadeforsikring og årsregnskab + stiftelse - mange der spørger her er folk hvor selv 1300 kr om året er mange penge og så synes jeg heller ikke man skal bagatellisere at man i enkeltmandsvirksomhed har fradrag for tab i anden personlig indkomst - det har man ikke i et selskab - såå

trådstarter læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html med lidt for og bagdele. ER der egentlig risiko, så kør selskab er jeg enig i, men der er jo brancher hvor det er til at overse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 12
Skrevet kl. 07:28

Hej.

Det er vel i bund og grund mine egne. Jeg skal ikke ud og låne til ApS'et, men skyder jo hele mit varelager (over 200.000 kr) ind i ApS'et og det er det jeg føler at jeg mister

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54

dem mister du vel ikke - om de tilhører din enkeltmandsvirksomhed eller dit helejede selskab er hipper som happer men hvis du bruger aps kaptialen på at købe dit varelager til 200.000 kr så vil det være apportstiftelse som er ret dyr

Tag kontakt til en revisor som meget bedre ud fra det aktuelle kan råde dig og som vil være pengene værd

vh John H

Tilmeldt 18. Jan 12
Skrevet kl. 14:16

Det vil jeg gøre... tak for svarene :-D

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville umiddelbart sige APS.

Ja der er mange fordele ved enkeltmands men hvis du overgår fra webshop til fysisk butik kommer du lige pludselig op i en helt anden liga. Det betyder at tingene ser anderledes ud. Du skal eksempelvis leje en butik, der er ofte lang opsigelse på, du har el-regning, indbo forsikring, vagt eller alarm aftaler, varme, fællesudgifter osv at tænke på.

Nu har jeg prøvet at vælte med en enkeltmandsvirksomhed og tro mig, det tager sgisme om sig før konkursen er gjort op. Jeg havde aldrig troet det, men jeg endte med en gæld på 3 mio selvom det jeg reelt skyldte på konkurstidspunktet kun var omkring 1 mio. Alt det øvrige var bla.a husleje til kontor, løn til en masse folk m.m. 

Sæt det sådan her op: Hvis det går galt, hvad sker der så ?

Vælter du med dit ApS så er det korrekt at du mister dine 200.000.- kroner i varelager. Men du kan praktisk taget starte op igen dagen efter eksempelvis med enkeltmandsvirksomhed og en webshop som den du har nu.

Vælter du med enkeltmandsvirksomhed så mister du det samme + alt hvad du ejer og har, du kommer til at stå i latterlig stor gæld, og skal igennem 3 års gældsanering (ligesom jeg) før du kan ånde igen. Du kan godt starte virksomhed, men da du står i RKI i 3 år for din gæld kan du ikke låne til noget overhovedet, og du kan ikke engang få et telefonabonnement til dig selv.

Selvfølgelig skal man tro på det, men man er også nødt til at tage et kig på "worst case scenario" og så handle ud fra dine egne personlige bedste interesser. 

God vind med projektet :)

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 15:33

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46

enig - med fysisk butik så vælg et selskab - vel også med så stort et lager der jo kan udgøre en risiko, så jeg synes også det siger - selskab

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)