Hej Alle. Jeg står i den situation at jeg skal til at starte en butik op, jeg har haft en webshop i lidt over et år, men har været selvstændig siden 2008. Jeg er 24 år og det går i den rigtige retning :-) Mine bedsteforældre, holder fast og vil have at jeg starter et ApS inden jeg springer ud i butik, da de vil have jeg skal gardere mig, så jeg ikke får ødelagt mit navn, hvis det skulle gå galt. Men jeg er sådan i tvivl, jeg føler ikke tingene er mine og der er jo en del flere regler og udgifter ved det. Hvad er jeres erfaringer? og ville i også råde til et ApS i stedet? På forhånd mange tak :-) |
fitou:Hej Alle.
Jeg står i den situation at jeg skal til at starte en butik op, jeg har haft en webshop i lidt over et år, men har været selvstændig siden 2008. Jeg er 24 år og det går i den rigtige retning :-) Mine bedsteforældre, holder fast og vil have at jeg starter et ApS inden jeg springer ud i butik, da de vil have jeg skal gardere mig, så jeg ikke får ødelagt mit navn, hvis det skulle gå galt. Men jeg er sådan i tvivl, jeg føler ikke tingene er mine og der er jo en del flere regler og udgifter ved det.
Hvad er jeres erfaringer? og ville i også råde til et ApS i stedet?
På forhånd mange tak :-)
Man kan ikke give et entydigt svar, da det rette valg afhænger af hvordan det går. Administrativt er det dyrere og mere besværligt at have et ApS, og specielt hvis det går galt er du ret sikkert ilde stedt med et ApS.
Simpelt kan man sige at hvis du får lov at tabe andres penge er ApS godt, men hvis du selv skal indestå for tab (kaution i bank mv) så er ApS noget rigtig skidt. Som enkeltmandsvirksomhed får du fradrag i fremtidig indtægt for dine tab, medens du hvis du kautionerer for dit ApS ingen fradrag får. Det betyder at et tab kan blive op til 250% værre med et ApS.
Hvis penge er du bange for at tabe? Det giver dig reelt svaret.