Jeg håber jeg kan få svar på flg. Jeg ønsker et CVR nummer, men ønsker ikke at momsregistrere, idet jeg forventer at tjene under 50.000 kr. Jeg vil betale B skat af indtjeningen. ifølge CVR registrets web kan jeg ikke få CVR, kan dette passe? Næste problem. Har kontaktet skat på deres web for at få aftalt et vejledningsmøde, hvordan jeg bedst "gør det hele", Får herefter svar tilbage fra skat at jeg kan bestille en tid på websiden, det kan jeg så ikke fordi jeg ikke har CVR...Det virkelig et problem at være ærligt i dette samfund:) Nogen der kan hjælpe? Med venlig hilsen |
for at få CVR skal man registrere sig for en forpligtelse. Det kan være moms eller import eller arbejdsgiver osv. men man skal krydse af i en forpligtelse
Hvad angår skat så skal du ikke regne med at de, selv til alle ærlige, stiller op og giver gratis privatundrevisning desværre, så uanset hvordan du kontakter dem, skal du forvente selv at sætte dig ind i regler for at drive virksomhed. Skat har gratis kurser med mellemrum - nogle timer en eftermiddag - i de fleste områder Din kommunens handels afdeling kan sige om der er noget på vej i nærheden af dig, og det kan skat også.
Her lidt helt basalt om skat (og moms) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html
Det er ikke tjene men omsætte for som er grænsen for moms - 50.000 omsat på 12 mdr i rap giver momspligt.
Hvorfor du vil registreres med CVR når du ikke skal ha moms med ved jeg ikke,, måske en leverandør der kræver det, men for at være godkendt skattemæssigt til evt fradrag for underskud, skal man være i det som hedder seriøs drift.
vh John Hannover