Det kommer an på din fremgangsmåde. I følge markedsføringsloven er det mig bekendt ikke tilladt at sende en salgsfremmende mail uden tilladelse forinden.
Personligt ville jeg fortrække et kort telefonisk opkald, også en mail - og en efterfølgende opfølgning fra din side, hvis jeg gav samtykke til det.
Jeg ville altid ringe. Det er svært at virke passioneret over e-mail - uden at den bliver alt for lang. Desuden kan du time et opkald. Med en mail ved du aldrig, hvornår den bliver læst - om f.eks. læseren læser den under stress.
Simon har ret: du må ikke sende en mail uden først at have fået tilladelse - og på samme måde må du heller ikke ringe, medmindre det er aviser eller forsikringer, du sælger ;-)
Vejen frem er i stedet at tiltrække folk, så de selv retter henvendelse eller afgiver tilladelse til at modtage e-mails fra dig. Dit produkt og din målgruppe har naturligvis stor betydning for, hvordan du bedst kan gøre det men mange vælger i øjeblikket at skabe brugerrelevant indhold via et site eller de sociale medier for derigennem at vække interesse.
For et par år tilbage ville jeg have ringet først og derefter sendt en mail, men er lidt i tvivl om "telefonkulturen" er blevet erstattet med "mailkulturen"?