Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HHX - godt at vide

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Efter sommerferien skal jeg starte på mig HHX uddannelse på linjen marketing og innovation. Nogen der har nogle sider eller bøger, som man kan læse for at være ekstra forberedt? 

Evt. nogle tips fra andre som går på samme uddannelse. Nogle ting som er ekstra godt at kunne?

Hilsen Sune.

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed hvilken skole skal du så starte på? Jeg har selv læst på samme linje i Kolding nemlig.

Angående det med bøger, så kan du jo i teorien begynde at læse i de bøger, som du kommer til at arbejde med i skolen. Så undersøg hvilke niveauer du skal have de forskellige fag på, og tag et smut på biblioteket og lån bøgerne til det niveau, hvis du gerne vil være foran fra start. :)

Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/

Tilmeldt 11. Apr 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv gået på præcis samme linje. Jeg vil ikke mene der er så meget fagligt, du kan læse for at være ekstra forberedt. Du kunne dog sagtens læse en god "iværksætter-bog". for at få mere motivation og inspiration i forhold til det du skal til at læse. Vil nok også kunne give dig et mere realistisk syn på innovation, så du ikke tror at du nødvendigvis behøver at opfinde den dybe tallerken. 
(Hvis i skal deltage i YE - Young Enterprise, så glem det sidste jeg sagde. Her  er kan det godt gå hen og blive lidt en Ole opfinder konkurrence.)

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal gå på den samme skole som du gik på - nemlig IBC Kolding. 

Kan du måske huske titlerne på nogle af de bøger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

STOP!

Jeg vil anbefale, som nogen af de andre også siger, at du læser en iværksætterbog, følger med på Amino og melder dig ind i UngIværk på Facebook. Teori skal du nok få rigeligt af og så længe du følger med i timerne og læser (lidt) af dine lektier og har hovedet ordentligt skruet på, så skal du nok være godt med på HHX! :-)

Tilgengæld vil den virkelighedsnære perspektivering du kan lave ved at følge ovenstående råd give dig store +'er i undervisningen. Mange kan læse teorier og følge bøgerne fra a-z, men hvis de ikke har nogen passion for forretning så bliver det meningsløst i sidste ende. Det skinner igennem i undervisningen, hvis du har interesse for iværksætter og det kan læreren se. Så lad skolen give dig teori igennem fagbøgerne og kom selv igang med at følge med, hvor det hele sker; på internettet!

Læs evt.: 
Martin Thorborg - Iværksætter til jeg dør
Jesper Buch - KICK-ASS 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tilføjelse: Jeg var god i skolen på HHX, men kan mærke at alt det jeg lærer ved at læse på amino og selv følge op på ting jeg gerne lære, giver mig 10x mere end HHX :) 

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Du behøver ikke at forberede dig, de har det med på HHX at fodre dig med information, så du skal ikke være bange for at "falde bag ud". 

Men vil sige, HHX er okay at have med i rygsækken hvis du på et senere tidspunkt ønsker at blive iværksætter. Det er meget basal og det marketing du kommer til at lære er måske ikke det mest anvendelige. Men du får tilgengæld andre værktøjer som (basal) regnskab forståelse, (basal) juridisk forståelse og muligheden for at starte en (lege) virksomhed med andre som måske kunne udvikle sig til mere. OG sidst men ikke mindst får du dannet dig et netværk med andre mulige iværksættere

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune

Jeg afslutter HHX om en uges tid, jeg gik på linjen
Marketing med Innovation som C-fag.

Du behøver absolut ingen forhåndsviden for at komme igennem,
skolen skal nok levere det materiale der er behov for.

Jeg ligger selv med 10-12 i de fleste fag, undtagen skriftligt
fordi jeg er en doven skid når det gælder lektier.

Du burde være safe uden forberedelse.

Et hint: I Virksomhedsøkonomi (VØ) vil jeg anbefale du laver en skabelon i Excel der regner alle tal ud,
hvis du får Itrojkas VØ bog, så skal du principielt kun lave 1-2 skabeloner pr. kapitel og så sparer du
99% af den tid der normalt bliver brugt på opgaverne :)

Mvh
Patrich

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)