Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er prisen ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Laursen:

1000 Tak,

Men når varen kommer fra Kina, skal man så ikke tillægge momsen der også skal kunden også betale for momsen?

Det var også det jeg fik det til i første omgang, men der fik jeg af vide det var forkert og at jeg skulle tillægge momsen ved ankomst og til sidst når kunden skulle købe varen. :)

Du modregner købsmomsen med salgsmomsen. Ellers ville der blive pålagt rigtig meget moms i de brancher hvor der er mange led.

Hvordan det helt er med varer uden for EU er jeg ikke helt sikker på. Men du skal have styr på importmoms i regnskabet i hvert fald.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 19:11

S.Laursen:
Men når varen kommer fra Kina, skal man så ikke tillægge momsen

Nej det skal du ikke!  du betaler ikke moms ved import

Du skal kun pålægge din salgspris (ekskl moms) moms. 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 19:22
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:29

S.Laursen:

Vare koster 33 kr.

Papir/Blæk/strøm 10 kr.

Omkostninger til webshop 25 kr,

Dankort 10 kr. 

Import gebyr 11 kr. (UDEN FOR EU)

+ Moms (der bliver tillagt når det lander i DK) 111,25

øhh ... æhh..    Din beregning tager udgangspunkt i at du kun sælger 1 stk af denne vare?  Der er da noget helt galt her hvis du skal betale 25 kr. til en webshop, samt 10 kr. til strøm for hver vare du køber - det kan ikke passe.  Hvis du på nogen måde vil estimere dine omkostninger korrekt må du enten vælge at vente indtil du har solgt en større mængde og således bedre kan forholde dig til de faktiske omkostninger, eller opsætte et lidt mere realistisk regnestykke, f.eks.  Jeg køber 100 stk hjem af varen.  Varens pris er dermed bedre, jeg får rabat.  Blæk og strøm er det samme uanset stk tal., fragprisen er lavere etc..  Derved bliver omkostningen på den enkelte vare lavere, og du kan beregne en bedre og mere konkurrencedygtig pris.. Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 20:59

dejligt feedback og diskussion i denne tråd. Enig med roberts.dk - afhængigt af jeres indkøbsmængde, produkter, branche osv.  Er det måske allerede relevant at indkalkulere economies of scale og endda måske også economies of scope i jeres regnestykke.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alan Pedersen:
economies of scale og endda måske også economies of scope i jeres regnestykke.

Undskyld mig men hvor mange tror du lige der kender betydningen af de "smarte" ord ? nok ikke mange her på Amino.   Det er vist mere vigtigt at trådstarteren sætter sig i de basale momsregler.

Ravn

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 23:01

Sorry Ravn, hvis det er forkert modtaget, det beklager jeg. Dette var ikke intentionen.

Om hvor mange eller få her på amino, som har kendskab til disse betegnelser, skal jeg ikke kunne vurdere. Da jeg ikke har kendskab til dette. Men heldigvis er mangfoldigheden af brugere, viden og hjælp stor her på Amino.

Vil give dig ret i at det er væsentligt at sætte sig ind i basale momsregler. Men betyder dette, at man skal udelukke andre relevante aspekter? Synes at roberts.dk svar ligeledes er relevant for trådsætteren, at inddrage i sin beregning.

Som sagt, var intentionen kun at hjælpe

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)