Hey Jeg er ny i landet og i loenforhandlinger med min nye arbejdsplads. De tilbyder mig 41.000kr/maaned, jeg vil gerne have 50.000kr/maaned men inden jeg sender mit udspil proever jeg at finde ud af om de rent skattemaessigt er et ok move. Det nytter jo intet at tjene mere hvis jeg i stedet bare ryger op paa et nyt skattetrin. Er der en graense og hvis ja hvor ligger den? Maaske umuligt at udregne udne at kende til perosn data- ejer intet og er ike gift. Har dog et barn. Ved ikke om det goer en forskel. Haaber paa hurtigt svar, skal komme med udspil snarets muligt og kan simpelthen ikke finde svar online! TAK froen, |
Du kan læse om topskat her - men det er jo ikke sådan at alt du tjener ryger i topskat når du overskrider - alt inden er til alm "bund" skat - og så derefter de ca 56% af RESTEN. En hver løn forbedring giver derfor mere ud - men om du vil prøve med aktieoptioner eller andet - visse små frynsegoder - kan det vel være fint nok http://finansiel.blogspot.dk/2013/03/kan-man-snyde-topskatten.html
Det vigtige er at forstå, at topskat ikke betyder ny procent af det hele men kun af det over grænsen som kommer med topskatteprocent
vh John Hannover