Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sommervirksomhed som smelter i munden.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg fik netop denne gode idé at opstarte en sommervirksomhed, og sælge is hen over sommeren.
Umiddelbart virker det som en overkommelig opgave, hvad angår tilladelser, for mobilt gadesalg i det det omegn hvor jeg bor.

Mit dilemma er, ligger ikke i det administrative papirarbejde. Men faktisk at få anskaffet iscykel, ismaskine m.m inden de sidste sommerdage er talte, og den sidste kunder er mættet.

Rundt regnet forventer jeg opstarten vil koste 30 - 40 tusinde kroner, og det er her tvivlen kommer mig til gode. Om hvorvidt det kan lade sig gøre at indtjene pengene igen.

I vil nok umiddelbart kunne svare på spørgsmålet lige så godt som jeg, men forsøger nu stadigvæk alligevel.

På forhold tak.
Huy N. T

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 16:33

Personligt synes jeg det kunne være en god ide ude på strande og andre steder, hvor der ikke ligger et is-hus i nærheden. Da sommeren allerede er godt i gang ville jeg nok vente til næste år med at stable konceptet på benene, hvis jeg var dig. Du skal have lavet en forretnings-plan, have tilladelse og finde samarbejdspartnere ang. isen. Den ene udfordring er også cyklen, som du selv nævner.

Emnet har været oppe at vende et par gange, så du kan prøve at tjekke det de andre fandt frem til. Wink

Held og lykke med konceptet, og god sommer!

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:55

Det lyder som dårlige ods....du har brug for på 3 måneder at tjene 20000kr. per måned plus 40000kr. dvs. din profit skal op på 100000kr., hvis du regner med at tjene 10kr. på hver is, så skal du på 90 dage sælge 10000 is...eller 112 is om dagen i snit...det kan måske godt lade sig gøre men er det risikoen værd? Det er sikkert nemt på en solskinsdag, men der skal du dække dit tab alle de dage hvor du næsten intet sælger...

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:55

Mr. A:
hvis du regner med at tjene 10kr. på hver is

Avancen på is er slet ikke så høj. Så dermed bliver regnestykket faktisk meget dårligere.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Jun 14
Skrevet kl. 00:44

Har kontaktet kommunen og fundet ud af hvor jeg kan køre med cyklen. JA! det er en kæmpe ærgelse af sommeren allerede er skudt igang. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig en forretningsplan er nødvendig, da det kun er en sommerforretning? Kan jo eventuelt fortsætte næste år, hvis det bliver en succes.

Målet bliver ihvertfald at have tjent pengene tilbage. Hvad angår isen, har jeg igennem min uddannelse, en baggrund for at producere is, som faktisk er af bedre kvalitet end de fleste.

Der har været en fyr i København som har drevet samme forretning. Ud fra hvad jeg kunne finde frem til, sælger han hans forretning, ved ikke om det er en indikator på noget positivt eller omvendt.

Hilsen
Huy N.T

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:13

AntuZul:
Hvad angår isen, har jeg igennem min uddannelse, en baggrund for at producere is, som faktisk er af bedre kvalitet end de fleste.

Og hvor har du så tænkt dig at producere denne is henne ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:36

AntuZul:
Målet bliver ihvertfald at have tjent pengene tilbage. Hvad angår isen, har jeg igennem min uddannelse, en baggrund for at producere is, som faktisk er af bedre kvalitet end de fleste.

Hvis du også skal til at producere is, skal du også have en masse nødvendigt papirarbejde i orden, og ordnede lokaler til forholdene er jeg sikker på. Disse ting i sig selv løber sikkert op i en del.

Tilmeldt 19. Jun 14
Skrevet kl. 12:46

Har du noget til belæg til dette?
Eftersom der ikke er tale om en stor produktion, kan jeg ikke se meningen i at skulle have "ordnede" lokaler?
Mht produktion af fødevare skal der selvfølgelig være laves egenkontrol, og have kontrol over hygiejnen.

Mh
Huy N. T.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)