Jeg har en allerede eksisterende webshop som sælger 6 produkter men der er endnu ikke kæmpe salg i det og jeg har derfor ikke nogen aftale mht fragt da der ikke bliver sendt nok. Jeg får muligvis et nyt produkt snart som vil sælge hyppigere og skal derfor sende mere. Er det bare at ringe til gls eller post dk og sige jeg skal have en aftale med dem? Jeg har ingen idé om hvordan salget går. Jeg bruger woocommerce på min side, og jeg frygter lidt at hvis jeg har mange ordre at jeg drunkner i bogføring. Hvordan gør jer derude som har en webshop?
2. lav en markedsanalyse for prissætning, leveringsbetingelser osv. ud fra hvad dine direkte konkurrenter gør.
3. ud fra ovenstående, tag en beslutning om hvilken form for fragt der passer bedst til din virksomhed, altså levering til pakkeshop, levering til privat adresse, levering til virksomhedsadresse, levering til anden adresse en betalingsadresse osv.
4. ud fra ovenstående valg finder du sikkert ud af at kun en leverandør kan opfylde dine ønsker.
5. Ring til Postdk samt GLS og find ud af prissætningen på dit ønske. Her gør det ikke noget at du ikke præcist ved hvor mange pakker du sender, da man typisk i år et laver en aftale på formodning og efterfølgende år evaluerer på rent faktisk salg og derefter justerer prissætningen.
Vi har ikke rigtig konkurrence på de produkter vi sælger. Vi tænker på at fastsætte prisen til 19kr. Men mit spørgsmål ligger også mere teknisk på hvordan man administrere de webordre der kommer ifht bogføringen.
Det kan være lidt af en jungle at finde gode fragtpriser idag. De større transport / fragt virksomheder stiller også krav til hvor stor volume og kapital din virksomhed har, da de i nogle tilfælde vil have depositum for deres service osv.
Men Det glade bud kan tilbyde dig sikker og billig fragt af dine produkter, tjek vores hjemmeside og se om det er noget for dig og din virksomhed. vi garanter altid lave fragtomkostninger og god servie. God dag. Vi kan integrere et webshopmodul på din eksisterende webshop, ellers kan vi tilbyde mindre virksomheder, et nemt manuelt online label system.