Jeg kender ikke noget til den tekniske del ved maskinen. Vi har kun idéen om hvordan maskinen skal se ud og hvordan den skal fungere. Vi ved hellere ikke hvilke komponenter maskinen skal indeholde. Det er egentlig ikke nødvendigt at producenten skal være i Danmark. Som sagt har vi ikke taget patent på maskinen, så derfor vil vi ikke afsløre for meget p.g.a. sikkerheden. Jeg kan dog fortælle at maskinen ligner sodavandsmaskinerne de bruger på McDonalds og i Burger King, men denne maskine skal kunne blande sodavand og alkohol sammen. Teknologien er mere avanceret i vores maskine i forhold til de maskiner de bruger på McD og i BK.
Nu skal din maskine nok ikke ligne en dyr bil, men prisen bliver hurtig den samme. Du skal arbejde på at skaffe så meget dokumentation som muligt på de ideer der ligger til grund for din maskine og beskrive enhver lille detalje i design og funktion. Fra ide til en produktionsklar maskine med et salgsbart design er der meget, meget langt. Gå en tur i butikker og find en lille sodastreamer til 200 kr. Forstil dig at det er din maskine som er salgsklar. Forestil dig så at det har kostet over 5 mio. at få den lille sodastreamer produktionsklar. Hvad vil det så koste at få din maskine produktionsklar ?
Så skal du have fat i nogen som har forstand på mekanik samt styrering styring af pumper. Et alt andet aspekt du nok bør tage med i overvejelserne er at SKAT er meget strikse med regler omkring alkohol og forarbejdning af alkoholiske produkter, jeg tvivler på at de vil tillade et sådan maskine. Er der tale om ren alkohol er der også nogle brand sikkerhedsmæssige forhold der skal tages i betragtning.
Jeg vil at du måske søger hjælp til det tekniske på ingeniørens hjemmesidewww.ing.dk
Helt enig. Du skal virkelig gøre dig klar på omfanget. Derudover skal I selvfølgelig have noget mere ekspertise på en eller anden måde... Du er velkommen til at fange med på jk@aircast.dk - har en del erfaring med produktion og kommunikation til eventulle producenter i andre lande :-)
Jeg har arbejdet med doseringssystemer før, og kender lidt til branchen..
Den maskine du taler om er allerede opfundet og har været det i 30 år enda af et dansk firma, som sidst jeg hørte om dem var flyttet til swizs, den har bare aldrig været det store hit.