Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S ELLER APS. ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Har fundet mig et firma hvor de ville leje mig ind og kan få mange timer og har flere firma' der også vil. Regner med et overskud på 150.000 kr efter løn er betalt om året

Men hvilket selskab skal jeg stifte? I/S eller ApS? Tænker mere på beskatning da jeg ville lade mit overskud stå til jeg har en 400.000. ( Ny firma bil engang ) Også Ang. Skat af løn.

Og hvis nogen kender en rigtig god revisor i kolding, så skriv endelig..

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02

Det synes jeg mere er et spørgsmål om hvorvidt du mener at ha risiko eller ikke. Har du risiko så absolut ApS, men er der ikke en egentlig risiko, for du tjener vel bare penge på dit arbejde og kan sikkert gardere dig mod retsforfølgelse

I/S kræver jo at du er mere end EN - så det ene alternativ er personlig virksomhed - og der skal du så bruge VSO hvor du kun betaler aconto skat af det du ikke hæver 24,5% og først når du hæver betaler du person skat og får trukket den allerede betalte aconto skat fra. Det er billigere i drift end ApS

I ApS eller IVS betaler du også bare selskabsskat 24,5% af dit overskud - men som nævnt flere omkostninger - så skatten er ret så ens

Læs HER I LINK om forskelle, fordele og bagdele ved virksomhed eller selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:13

Tak for hurtig svar.

"Ved et personlig virksomhed.."

Hvis jeg ville købe en computer på firma kontoen skal jeg så betale skat af det også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22

Nej det er ens -  men hvis du har den hjemme og også vil bruge den lidt privat - så skal du dele momsen - ellers er der ikke forskel på udgifter - Du skal regne med at behøve revisor eller økonomi hjælp hvis ikke regnskab er din stærke side, uanset du vælger personlig med VSO eller et selskab

Her i INDHOLDSFORTEGNELSE  hvor hver linje viser hvad en artikkel indeholder, kan du læse en masse forskelligt om regnskabskrav, delt moms, skat af fri telefon og hvad ved jeg - så kan du sætte dig stille ind i vældigt meget af det som ellers vil være mange spørgsmål Smile

alt dette forudsætter at du er egentlig selvstændig og ikke bare i virkeligheden lønmodtager med flere arbejdspladser, men også det kan du finde noget om i indholdet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)