Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver det meget at få lov til at ce-mærke ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Somtek Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hey alle amino´er

jeg går og ved at lave alt forarbejdet, for et lille konsulent firma jeg gerne vil starte. En af de ydelser jeg gerne vil tilbyde er, at CE-mærke produkter.
jeg prøvet og søge på om hvor man kan få kursus i det henne, og om hvad det kræver, at få lov til at gøre, dog uden rigtig noget resultat.

jeg vil derfor gerne høre om der nogen herinde der måske kan hjælpe mig med disse spørgsmål?

- Er der kursuser i at CE-mærke

- Er det svært som firma at blive certificeret til at må lave CE-mærkninger

hvis du har en god hjemmeside, eller noget viden omkring CE-mærkning der er vigtig at vide, tager jeg meget gerne i mod !!

håber i kan hjælpe mig!

ha´ en god dag

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 17:49

Hej

CE mærket fortælle jo bare at det pågældende produkt lever op til den gældende EU lovgivning på området.  Så det er ikke bare nogen man kan tage et kursus i da det vil dække mange fagområder. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

CE mærkning er ikke en godkendelse som en certificering.

Se disse udklip:

Certificering er noget helt andet:

Alt om certificering og testrapporter har jeg liggende på ovenstående, da jeg har været i "audiens" hos AT om dette i 3 timer.

MVH

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 11:36

Okay

Mine udklip kom så ikke med!!

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 11:42

CE mærkning er ikke en godkendelse som certificering.

Se disse udklip:

Certificering er noget helt andet:

Alt om certificering og testrapport har jeg liggende på ovenstående, da jeg har været i "audiens" hos AT om dette i 3 timer.

MVH

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 11:42

Så lykkedes det!

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:43

Hej Mathias

Som de andre skriver er et CE-mærke fabrikantens erklæring om at deres produkt overholder de EU-direktiver det måtte være omfattet af.

Typisk vil fabrikanten skulle udfærdige et teknisk dossier, en risikovurdering og en vejledning i brug af produktet, som basis for selve mærkningen, men det er alt sammen beskrevet i de specifikke direktiver.

Der er mange forskellige direktiver afhængig af hvilket produkt der er tale om, og et produkt kan også være omfattet af flere direktiver, eksempelvis Maskindirektivet, Trykbeholderdirektivet, PE-direktivet, ATEX-direktivet, Lavspændingsdirektivet, EMC-direktivet, legetøjsdirektivet for at nævne nogle få.

Jeg forsøger ikke at skræmme dig - men bare gøre opmærksom på at det er et stort område. Læs evt. lidt mere her hos en af dine måske kommende konkurrenter /kolleger: http://www.maskinsikkerhed.dk/

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:57
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)