Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessentskab med privat virksomhed som ejer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer Smile

Jeg går lige til sagen her:
Jeg ejer privat 1/3 af et interessentskab (I/S) ligesom 2 andre gør det. Virksomheden er stiftet i år. Vores arbejdsindsats og omkostninger er individuelle og vi er derfor kommet frem til at vi gerne vil have lave det sådan at vi hver især har en privat virksomhed som ejer 1/3 af den fælles virksomhed. På den måde vil vi kun have omkostninger og indtægter der er fælles – i det fælles I/S, og ved årsregnskab skabet skal det overskud i I/S’et deles ligeligt, mens der i det private kun er – ’privat’ omsætning og omkostninger.

Jeg går ud fra der så er tale om en koncernvirksomhed(?) men kan man overhovedet have sådan en opsætning når det ikke er selskaber, men udelukkende private virksomheder. Og er der krav til at man skal udarbejde koncernregnskab i den opsætning?

Vi står selv for bogføring men skal bruge hjælp til udarbejdelse af skatteregnskab til den tid. Og vi vil også gerne modtage et tilbud fra en revisor som kan tilbyde en ’hotline’ vi kan få løbende rådgivning fra.

Vi vil gerne undgå ApS og IVS i første omgang.

På forhånd tak

Mvh
Marc

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Hej Marc,

Med den konstalation er jeg forholdsvis sikker på at I bliver nød til at oprette nogle selskaber. IVS ville umiddelbart være en god løsning for jer?

Dbh,
/Jakob 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24

mkt86:
men kan man overhovedet have sådan en opsætning når det ikke er selskaber, men udelukkende private virksomheder

Ja, det er netop det primære formål med et I/S. I/S skal lave eget regnskab. I jeres enkeltmandsvirksomheder  skal den enkelte andels af I/S integreres.

Tilmeldt 16. Jun 14
Skrevet kl. 11:24

Tak for hurtigt svar Jakob.

Ok - det må vi tage til efterretning :)

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31

og i jeres I/S ejeraftale som er uhyre vigtig (SE HER) kan I sagtens aftale en anden fordeling af overskud end 1/3 hver og anden belønning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 14
Skrevet kl. 11:55

Henrik

Tak for svar :) Vidste ikke det var normalt på den måde med at virksomhed ejer interessent.

John

Tak for svar og tippet - havde allerede læst dine gode råd før, og vi har også en I/S-kontrakt. Ved godt vi kan gøre det sådan, vi tænkte bare det var mere overskueligt så vi løbende selv kan disponere over vores individuelle omsætning. Der vil også være både fælles indtægter og omkostninger.

Mvh Marc

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)