Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ok at sende en Service sms ud til kunderne, når man har skiftet virksomhedsnavn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er,

jeg har netop skiftet navn på min virksomhed.

Jeg ved ikke om det opfattes som spam og er ulovligt at sende servicebeskeder pr SMS ud til min kunder fra min database.

Den tekst jeg havde tænkt mig at skrive er:

"Kaptajn Fisk skifter navn til Aarhus Fiskespa.  Vi har den samme adresse og telefonnummer,4024 7090, samme priser og næsten samme behandlinger (de nye er wellnessmassage og helkropsbassin med fisk) - bare nyt navn og udseende. Gavekort og værdibeviser gælder stadigvæk.
Gå ind på vores nye side www.aarhusfiskespa.dk for at læse nærmere eller gå ind på www.aarhusfiskespa.dk/kontakt.php hvis du vil booke en tid (du sendes til Aarhus Fiskespas nye webside) De bedste hilsner Aarhus Fiskespa"

Er dette i strid med markedsføringsloven at sende ud til kunderne, når de ikke har sagt ja tak til at modtage SMS'er fra min virksomhed. Det skal siges, at vi i min virksomhed sender automatiske Servicebeskeder ud med remindere om kundernes bookinger (dette er selvfølgelig ikke en god sammenligning).

Beskeden skal opfattes som en information om vores nye navn og vores hjemmeside, samt desuden for at undgå at kunderne kunderne tror, at de ikke kan bruge deres gavekort længere, fordi forretningen ikke hedder det samme. Selvfølgelig indeholder beskeden også markedsføring og kan også ses som en reminder til kunderne om, at vores forretning stadig eksisterer.

Hvad mener I?

Hvem skal jeg evt. kontakte?

De bedste hilsner

Sabrina

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine kunder er erhvervskunder er du ikke underlagt de samme regler som der er for forbrugere.

Men jeg mener bestemt at det er noget du godt må, så længe der ikke er direkte tale om udsendelse af produktreklame med "tilbud lige nu, spar xxx kr osv osv". Og det synes jeg ikke din sms afspejler.

Jeg ville ikke som forbruger blive gal over at få en sms hvori der står "hej, vi har skiftet navn, og iøvrigt gælder dine gavekort stadigvæk selvom at vi nu hedder noget andet"!

Det er for mig at se ikke andet end god kundeservice.

Omvendt, hvis du ikke informere dine kunder på en-eller-anden måde om navneskiftet, og at deres gavekort stadigvæk virker selvom at der står det gamle firmanavn, ville du måske ende i en problematik, netop fordi dine kunder vil tro at deres gavekort nu er værdiløse, fordi det gamle firma "ikke eksisterer" mere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

SabrinaLA:

"Kaptajn Fisk skifter navn til Aarhus Fiskespa.  Vi har den samme adresse og telefonnummer,4024 7090, samme priser og næsten samme behandlinger (de nye er wellnessmassage og helkropsbassin med fisk) - bare nyt navn og udseende. Gavekort og værdibeviser gælder stadigvæk.
Gå ind på vores nye side www.aarhusfiskespa.dk for at læse nærmere eller gå ind på www.aarhusfiskespa.dk/kontakt.php hvis du vil booke en tid (du sendes til Aarhus Fiskespas nye webside) De bedste hilsner Aarhus Fiskespa"

jeg vil omvendt mene nej. Hvis du udsendte kun med navnet og kun med gavekort og værdibeviser gælder stadigt vil jeg sige den gik, men med

de nye er wellnessmassage og helkropsbassin med fisk) 
Gå ind på vores nye side www.aarhusfiskespa.dk for at læse nærmere eller gå ind på www.aarhusfiskespa.dk/kontakt.php hvis du vil booke en tid (du sendes til Aarhus Fiskespas nye webside) 

vil jeg mene du udsender markedsføringsmateriale og det er spam som jeg ser det - og ja - jeg ville hvis ikke jeg havde et gavekort blive sur over at skulle rode med sådan en SMS i min telefon - som rent spam

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

What John said ;)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du beholder samme CVR nummer, så er du juridisk set stadig den samme virksomhed, nu ved jeg ikke med Dansk lovgivning, men i Holland, kan du foretage navneskifte uden at skifte CVR, og vi har stadig lov til at udsende information til kunderne, da de stadig er kunde af den samme juridiske enhed, bare navnet der har ændret sig.

Men lige så snart du ændre juridisk enhed (f.eks, får nyt CVR), kan du sende en melding ud (Som din gamle virksomhed), at fra x dato vil der ske en flytning af kunder fra et system til et andet af x grund.

Når kunderne så logger ind et sted eller skal booke tid (Redirect gammelt til nyt domæne), vil de skulle acceptere dine forretningsbetingelser etc. igen for at indgå en aftale med den nye juridiske virksomhed.

Men om det er de samme regler i Danmark ved jeg ikke (Der er normalt ikke meget forskel på disse ting indenfor europa).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie - Connspire:
Hvis dine kunder er erhvervskunder er du ikke underlagt de samme regler som der er for forbrugere.

Jeg er ikke enig. Ifølge markedsføringsloven må en virksomhed som udgangspunkt ikke henvende sig til nogen ved brug af e-mail eller et automatisk opkaldssystem med henblik på afsætning af varer og ydelser, medmindre modtageren af henvendelsen forinden har bedt om det.  Det gælder, både når henvendelsen fremstår som en enkelt henvendelse adresseret til en bestemt person, og når der er tale om en massehenvendelse (spam).

Kilde: http://startvaekst.dk/online-markedsfoeringstiltag

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine kunder er erhvervskunder er du ikke underlagt de samme regler som der er for forbrugere.

Men jeg mener bestemt at det er noget du godt må, så længe der ikke er direkte tale om udsendelse af produktreklame med "tilbud lige nu, spar xxx kr osv osv". Og det synes jeg ikke din sms afspejler.

Jeg ville ikke som forbruger blive gal over at få en sms hvori der står "hej, vi har skiftet navn, og iøvrigt gælder dine gavekort stadigvæk selvom at vi nu hedder noget andet"!

Det er for mig at se ikke andet end god kundeservice.

Omvendt, hvis du ikke informere dine kunder på en-eller-anden måde om navneskiftet, og at deres gavekort stadigvæk virker selvom at der står det gamle firmanavn, ville du måske ende i en problematik, netop fordi dine kunder vil tro at deres gavekort nu er værdiløse, fordi det gamle firma "ikke eksisterer" mere.

Hej Ronnie,

mange tak for dit svar og din tanke, at det er god kundeservice. Det har jeg også selv tænkt på. Og ja, den potentielle problematik omkring, at deres gavekort er værdiløse ønsker jeg på ingen måde!

Mvh.

Sabrina

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

SabrinaLA:

jeg vil omvendt mene nej. Hvis du udsendte kun med navnet og kun med gavekort og værdibeviser gælder stadigt vil jeg sige den gik, men med

....

vil jeg mene du udsender markedsføringsmateriale og det er spam som jeg ser det - og ja - jeg ville hvis ikke jeg havde et gavekort blive sur over at skulle rode med sådan en SMS i min telefon - som rent spam

vh John H

Hej John, jeg vil tage dit forslag til efterretning og vælge at sende en SMS ud, som ikke indeholder indirekte markedsføring og jeg vil kun nævne gavekort og værdibeviser.

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok, at dem, der ikke har gavekort kan risikere at blive sure. Hvis det gør det og klager, vil jeg tage den derfra og forklare, at det er en informativ SMS med henblik på at undgå forvirring i forhold til navneskiftet.

Mvh.

Sabrina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)