Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjek omkring moms og skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.. Jeg har siddet lidt og regnet på nogle statistikker for sjov, for at teste hvor meget jeg skal sælge for at danne et overskud i forretningen, og vil derfor hører om jeg har forstået det rigtigt, da det også vil gøre det nemmere for mig, når jeg skal til at fører mit regnskab.

Jeg er godt klar over at købs- / salgsmoms variere. :)

Gennemsnitlig salgspris: 499 DKK

Antal solgt: 10

Total: 499 DKK

Gennemsnitlig kostpris: 99 DKK

Total: 990 DKK

Difference: 4000 DKK

Heraf moms: 800 DKK

Overskud: 3200 DKK

Faste udgifter i alt: 609 DKK

Brutto resultat: 2591 DKK

Netto resultat: 1606,42 DKK

Da jeg i balancen har ført mit indskud i firmaet som kapitalindskud, og ikke som det lån jeg har taget i banken, skal jeg altså betale penge ud til mig selv, som jeg så afbetale lånet på 1000 kr hvert månede med, hvilket vil sige har har et Resultat på 606,64.. 

Er der nogen der kan forklare mig om dette er korrekt beregnet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Afdrag er ikke en del af resultatet. Det hører til i balancen.

Tilmeldt 28. May 14
Skrevet kl. 21:02

Jeg glemte også at nævne at dette er et enkeltmandsvirksomhed, men jeg har valgt ikke at tage lånet som en gæld i balancen men som kapitalindskud.. 

Tilmeldt 28. May 14
Skrevet kl. 21:06

Hej Henrik. Ja, gældsposter høre til i balancen, men da jeg kører afbetalingen uden om mit regnskab, og i stedet trækker dem ud som udbytte, så har der i stedet ført et kapitalindskud i stedet for en gæld i balancen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58

det du har skudt ind - er skudt ind via balancen og det du regner ud som overskud er jo overskud i drift og det påvirkes slet ikke af dit indskud

Din skat beregnes af dit overskud. Du må hæve det du har indskudt og lige så meget mere du vil eller hæve alt det du vil, det har ingen betydning for dit overskud og din skat - og begreber som udbytte o.l. findes slet ikke i personlig virksomhed KUN indtægter minus udgifter helt uden hensyn til dine indskud og hævninger

læs grundigt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)