Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har tjent for meget og får SU - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har netop tjekket op på min indkomst i år til dato, og den er enormt høj. Jeg havde egentlig tænkt mig at regulere dette ved at fravælge SU nu her, men så længe jeg er under uddannelse (ungdomsuddannelse), så har jeg stadig en lav fribeløbsgrænse i de måneder jeg har fravalgt SU.

Sådan som jeg lige kan regne ud, så vil jeg komme til at stå med en regning på 20-40.000 kroner næste år. Og det er en anelse stramt. Jeg har fravalgt SU resten af året, af den simple årsag at jeg ikke vil risikere at skulle betale endnu mere tilbage. Så jeg skal gerne have penge at lave for også :-)

Nu er mit spørgsmål så, hvad der bedst kan svare sig for mig?

Bør jeg konvertere min enkeltmandsvirksomhed til et Aps og flytte pengene derover? Og kan man det? Eller findes der andre muligheder?

Jeg har ikke så meget forstand på det, så pædagogiske svar modtages med kyshånd :-) Og del gerne dine tanker med mig i en PM hvis det er bedre!

Ejer https://teleguiden.dk - en sammenligningsside til bredbånd og telefoni. Uddannet datamatiker i 2027.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du skal - hvis du driver din virksomhed erhvervsmæssigt overveje at benytte VSO - hvor kun det du hæver påvirker SU. Du skal regne med en 5 - 7.000 kr om året til en revisor/økonom som sætter det op, men det er 100% lovligt og meget brugt. Så betaler du hvad der svarer til selskabsskat af din fortjeneste og ikke personlig skat før du hæver (og der får du modregnet den betalte selskabsskat) - og du kan hæve op til SU max og dermed slet ikke påvirke SU

Du kan gøre samme i selskabsform men det er langt dyrere at drive og har du ikke en personlig risiko du skal gardere dig mod, vil jeg foreslå VSO

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 01:31

Cookie - John Hannover:

du skal - hvis du driver din virksomhed erhvervsmæssigt overveje at benytte VSO - hvor kun det du hæver påvirker SU. Du skal regne med en 5 - 7.000 kr om året til en revisor/økonom som sætter det op, men det er 100% lovligt og meget brugt. Så betaler du hvad der svarer til selskabsskat af din fortjeneste og ikke personlig skat før du hæver (og der får du modregnet den betalte selskabsskat) - og du kan hæve op til SU max og dermed slet ikke påvirke SU

Du kan gøre samme i selskabsform men det er langt dyrere at drive og har du ikke en personlig risiko du skal gardere dig mod, vil jeg foreslå VSO

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John H

Hej John

Tusind tak for dit hurtige svar. Jeg har absolut ingen risiko forbundet med min virksomhed, da jeg ikke har aktiver eller leverandører der skal betales. Så VSO lyder som en god løsning for mig.

Jeg fører alle mine fakturaer ind i Billys Billing, hvilket jeg går ud fra er korrekt. Hvad vil det så koste (sådan ca.) at få en revisor/økonom til at klare skærene for mig? For jeg er bestemt ikke god til det med regnskaber m.m. :-)

Tak for din tid denne fredag nat!

Mvh Thomas

Ejer https://teleguiden.dk - en sammenligningsside til bredbånd og telefoni. Uddannet datamatiker i 2027.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rent gæt men ca 4.000 kr vil jeg tro. Det afgørende er at man skal dele ting op - brug 2 bankkonti og man skal hæve efter noget der sofistikeret hedder hæverækkefølgen.

Man kan vælge ret frit - efter året er gået - om man vil bruge VSO så du kan også nå det for 2013 op til 30/6  iår i selvangivelsen som jeg husker det

Fat en revisor, du får sikkert en pris i niveau med det jeg angav hvis du driver noget der er rimeligt enkelt som du beskriver det. Læs i alle fald det link du fik som forklarer en del vil jeg mene - men google ellers løs efter VSO

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 01:40

Tusind tak for hjælpen - jeg har lagt linket i mine bogmærker i browseren, og vil læse det som det første når jeg står op :-) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)