Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har nogle spørgsmål vedr Tyskland:

1) Er der nogen her som ved hvad løn-skatten er i Tyskland hvis man ikke betaler til diverse ting som sundheds-sikring osv?

2) Har man fradrag i Tyskland som man har i DK, på de der lige knap 47.000 om året pr person hvis jeg husker rigtigt?

3) Kan man bruge konens fradrag hvis hun ikke har en indtægt?

På forhånd tak

Tilmeldt 14. Jan 12
Skrevet kl. 12:59

4) Nogen der har et bud på et godt / billigt forsikrings-selskab i tyskland? (Jeg tænker sygesikring)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:45

emcct:

1) Er der nogen her som ved hvad løn-skatten er i Tyskland hvis man ikke betaler til diverse ting som sundheds-sikring osv?

Du kan selv beregne det her 

emcct:

2) Har man fradrag i Tyskland som man har i DK, på de der lige knap 47.000 om året pr person hvis jeg husker rigtigt?

8000 euro er fradraget før du skal betale skat

emcct:

3) Kan man bruge konens fradrag hvis hun ikke har en indtægt?

Pas spørg en revisor...

Tilmeldt 14. Jan 12
Skrevet kl. 15:14

Hej, og tak for dit svar. Hvis jeg bruger det link, som jeg har set før, så er der mange muligheder. Det direkte link du har givet, hvis man f.eks. skriver 30.000€ om året, og gift, står de:

I alt 2.975 9,9%

Hvordan skal det forstås? Man betaler kun 2975€ i skat om året på en løn der er 30.000€?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:52

emcct:

Hej, og tak for dit svar. Hvis jeg bruger det link, som jeg har set før, så er der mange muligheder. Det direkte link du har givet, hvis man f.eks. skriver 30.000€ om året, og gift, står de:

I alt 2.975 9,9%

Hvordan skal det forstås? Man betaler kun 2975€ i skat om året på en løn der er 30.000€?

Jeg er ik gift, og jeg er heller ik skatterådgiver, så jeg må være dig svar skyldig...

Men jeg gætter på, at det har noget med forsøgerpligten at gøre...

Tilmeldt 14. Jan 12
Skrevet kl. 19:16

Okey tak. Jeg prøver og ser om jeg kan få en revisor til at svarer på det uden at det koster en bondegård.

Hvis du dog ser en anden side på samme link som du gav mig: http://www.dantax.dk/raadgivning-om-moms-og-skat/tysk-loenafregning/

Så vil du se helt andre beregninger :(

Det kunne være fedt hvis man kun skulle af med de 3000€ i skat :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)