Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passioneret omkring at hjælpe sundhedspersonale til at undgå skader på patienterne- men hvordan kommer vi igang med et firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle I kloge Amino-mennesker Smile

Hvordan tager jeg springet fra lønmodtager i det offentlige, til at starte helt op i vores sprit nye firma: www.vorespatientsikkerhed.dk? 

Hvis I ville hjælpe mig/ os lidt på vej, med et godt råd eller to, ville jeg blive meget taknemmelig.

Jeg vil starte en virksomhed med min kollega. Vi er begge meget passionerede omkring at hjælpe sundhedpersonale her i København med at undgå og forebygge skader på borgerne, altså at forebygge fejl. Vi har arbejdet intensivt med dette i 2½ år - og gør stadig i skrivende stund- og vi har opnået fantastiske resultater!!! 

Nu er andre kommuner begyndt at hive fat i os, fordi de gerne vil have os ud og lave kick-off arrangementer, da vi er dem, der ved mest om sundhed og forebyggelse af skader i det sociale kommunale felt.. Og det er jo super fedt.

Derfor har vi nu brainstormet på, hvad dette område har af uopfyldte behov- og det er ikke så lidt.

Der findes nemlig ingen i Danmark, der udbyder noget privat på dette område- og så er det jo vi bliver lidt nervøse, for er det fordi der ingen penge er i det, eller er det simpelthen fordi ingen har set denne mulighed?

Vi ved godt, hvad vi har lyst til- og det er:

-Lave en super flot hjemmeside, med blog og nyhedsbrevsmodul, der skal indeholde:

*gratis korte how-to videoer, der giver sundhedspersonale viden, tips og redskaber til at forbedre kvaliteten i deres arbejde nu

*e-bøger (håndbøger/ guide) til den ene risikomanager, der sidder i hver kommune (og der INTET findes af hjælp til at komme ind på dette felt!)

*artikler, blogs omkring hvordan dette arbejde kan give fantastiske resultater for både borgere/ patienter, der ikke bliver skadet og sundhedspersonale, der ikke bliver langtidssygemeldt, får depressioner osv. fordi de har skadet en borger.

*store pakkeløsninger til kommuner, hvor vi hjælper fra A-Z med at implementere Patientsikkerheds arbejdet, og vi går ikke før alle er i stand til at klare dette arbejde selv- uden os.

*undervisning, foredrag osv.

Så mit spørgsmål er: Vi har ingen penge på kistebunden...

¤ Skal vi lade dette gro stille og roligt, hvor vi går ned i tid

ELLER

¤ Skal vi sige vores job op, efter vi har lånt penge til opstart?

Jeg kan mærke at vi skal dette- men er simpelthen så usikker på formen. Så jeg ville blive MEGET glad for jeres mening Smile

Mange iværksætter hilsener

Dorthe Olsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften aminoer- jeg ville blive så glad for blot en ultra kort kommentarWink

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dorthe

Start med at finde et mere mundret navn end www.vorespatientsikkerhed.dk?  den holder altså ikke efter min mening.

bare nogle ider   secure patient, patiens safety,  eller safe patient , plejesikker, sikker pleje , sikker omsorg. 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe Olsen:

-Lave en super flot hjemmeside, med blog og nyhedsbrevsmodul, der skal indeholde:

*gratis korte how-to videoer, der giver sundhedspersonale viden, tips og redskaber til at forbedre kvaliteten i deres arbejde nu

*artikler, blogs omkring hvordan dette arbejde kan give fantastiske resultater for både borgere/ patienter, der ikke bliver skadet og sundhedspersonale, der ikke bliver langtidssygemeldt, får depressioner osv. fordi de har skadet en borger.

Du bliver nok først og fremmest nødt til at ændre dit mindset fra at være lønslave til selvstændig hvor der skal tjenes penge så du kan få en løn.  ovenstående lyder jo super godt, men det giver altså ikke smør på bordet at udbyde div. ting gratis. 

Held og lykke

Ravn

Fra Kastrup
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Tak for dit ærlige svar :)

Det er rigtig brugbart at høre udenforstående mennesker kommentarer, der ikke er filtret ind i de faglige termer. 

Tak for din tid og din feed-back- og du har helt ret- det er en aflæring af dimensioner at gå væk fra lønmodtager mind settet.. Og ikke desto mindre har vi besluttet os til at blive iværksættere, og leve vores drøm ud- om at patienterne oplever en ydelse, hvor de ikke bliver skadet unødigt, og personalet oplever et godt, åbent og tillidsfuldt arbejdsmiljø, hvor læring og kvalitet er i fokus.

Mange hilsener

Dorthe

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe
Det lyder rigtigt spændende med projektet.

Har I overvejet at søge midler til et projekt ved Forebyggelsesfonden eller andre fonde?

Det kunne være en mulighed for at taget springet som selvstændig, og samtidigt have en indtægt.

Mvh.
Birgitte

Fra Kastrup
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BirgitteSmile 

Ja- vi har kig på en masse forskellige fonde også, da vores formål er af stor interesse for samfundet. Der er jo ingen af os, der har lyst til at skade en patient/ borger eller at vores pårørende eller vi selv bliver udsat for skade.

Tak for dine opmuntrende ord- det hjælper meget i denne første usikre "ud-af-comfortzonen" periode.

Jeg har spurgt min bedste kollega, der også har en lang erfaring indenfor feltet, om vi ikke skal gøre det sammen- og det gør vi :) At være to er SÅ meget lettere, alting går mere end dobbelt så hurtigt!

Mange taknemmelige hilsener

Dorthe

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)