Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skriv den aller første idé, der falder jer ind

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.
Jeg har i længere tid læst med på jeres herlige forum.
Idag tænkte jeg så, at jeg ville lave mig en bruger og deltage i debatten.

Jeg er studerende og har i længere tid haft drømmen om at være iværksætter.
Jeg står i det dilemma, at mit studie tager for meget tid, til jeg kan sætte mig fuldstændig ind i verden som iværksætter. Derudover mangler jeg også noget at lave i min fritid, og mangler desuden et deltidsjob til at få lidt penge til at hygge mug for.
Derfor er mit drømme scenarie i øjeblikket, at jeg kunne finde på noget, jeg kunne dyrke ved siden af mit studie. Ligesom et slags ungdoms/deltids job.

Jeg har pt. ikke noget arbejde, da jeg tidligere arbejdede i Superbest, hvilket ikke sagde mig meget. Derfor ville jeg ønske, at jeg kunne finde på en slags virksomhed, som jeg kunne dyrke ligesom et slags deltidsjob, som sagt ved siden af mit studie.

Jeg har læst med herinde, og har godt set, at I ikke er meget for at dele ideer med hinanden, hvilket jeg har fuld forståelse for. Hvis man har "the million dollar idea" hvorfor skulle man så dele den med en anden over et forum?
Men jeg tænker, at I ikke ville have problemer med at dele ud af ideer til hvilken virksomhed man kunne starte ved siden af sit studie.
Jeg er åben både overfor en service virksomhed og en virksomhed, der tilbyder et fysisk produkt. I kan bare skyde i hovede på mig, jeg tager imod det hele med åbne arme og et smil. I først omgang forsøger jeg bare at søge lidt inspiration så jeg kan se hvad jeg egentligt har af muligheder, og da jeg ikke er særlig kreativ selv, hvad dette angår, så tænker flere hjerner jo bedre end én enkel.

Det kunne f.eks. være en virksomhed, der beskæftigede sig med, at pudse vinduer på biler. Sådan nogle virksomhedsideer regner jeg ikke med, at I vil holde for jer selv?

Det behøver på ingen måde at være noget nyt og innovativt. Det kan sagtens være på et blod rødt marked. Jeg er også ligeglad med om i selv ser muligheder i ideen eller ej. Det må også meget gerne være en idé, I selv fik, men var alt for kedelig for jer til at føre ud i livet. Som sagt vil jeg bare have inspiration til noget jeg kan bruge min fritid og tjene en lille skilling på, på samme tid.

Håber I tager godt imod mit indlæg, og I har en masse, måske brugelige, ideer til hvad jeg kan beskæftige mig med, i stedet for et deltidsjob i Netto. :-)

Fortsæt god aften, alle sammen. 

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 19:55

Hej arne

Fedt indlæg

det ser ud til du har ben i næsen og gerne vil frem

jeg har muligvis et projekt der kunne være noget for dig

send mig en email med kontakt info lars@tjenester.dk

så kan vi tale nærmere om det

Tilmeldt 11. Jun 14
Skrevet kl. 20:06

Hej Lars. 
Smider dig lige en email.

Er der slet ikke andre, der har nogle som helst ideer? Bare skriv det første, der falder jeg i hovedet. F.eks: rengøringsfirma 

Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Fluffybrains.com Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Arne

Der er jo i virkeligheden masser af ting at gå i gang med, men det er vigtigt, at det er noget, som du selv finder interessant. Det kan derfor være svært for andre at komme med idéer, til hvad der passer til lige netop dig, da der er mange ting der spiller ind: hvad er dit buget, hvilke interesser har du, hvor ligger dine evner, hvor meget tid er du villig til at bruge på det osv.

Jeg tror, at det du i sidste ende vil få mest ud af, er at finde ud af det selv. Der er selvfølgelig intet galt i at spørge om idéer, og dem kan man altid bygge videre på. Jeg vil personligt foreslå dig, at du sætter dig ned, og arbejder med nogle kreative teknikker, så du kan spore dig selv ind på, hvad det egentligt er, du gerne vil, og hvad dine forventninger er til det.

Du siger, at du ikke er særlig kreativ, så jeg ved ikke om du kender associationskæden, som kunne være et godt sted at starte. Jeg har tidligere skrevet en kort artikel om den her: http://www.fluffybrains.com/blog/hvordan-faar-man-en-god-ide-del-2/ Du kan eventuel starte med at skrive dine styrker/interesser ned og så arbejde videre derfra. Du bliver måske overrasket over, hvor mange gode idéer man pludselig kan få.

Du kan så bygge videre med noget brainstorm eller tage fat i noget rollespil, som også står beskrevet på siden. 

Jeg ønsker dig held og lykke med det, og god aften til dig også.

Med venlig hilsen 

Mike

Tilmeldt 11. Jun 14
Skrevet kl. 20:14

Hej Mike. 
Først og fremmest, tak for dit svar.
Dernæst, er jeg glad for det du skriver, fordi det glemte jeg selv at skrive i mit indlæg.
Jeg er selvfølgelig helt klar over, at det kan være svært for jer, at skrive hvad jeg skal starte, da I ikke kender mig som person, og derfor ikke kender mine interesser eller kompetencer.

Ideen med mit indlæg var bare, at få så mange ideer som overhovedet muligt samlet, også ville jeg derefter selv sorterer I hvilke ideer der interesserede mig og som jeg havde evne til osv.
Jeg havde derfor håbet, at en masse ville skrive en enkelt idé, som lige var den første der kom til dem, også selv lade mig afgøre hvorvidt denne idé passede til mig.

I behøver jo ikke kende mine interesser eller kompetencer eller andet, for at give mig inspiration eller skrive jeres første tanke.

Men endnu engang tak for din besked. Og tak for din henvisning til associationskæden, det er helt sikkert noget jeg vil sætte mig ned og undersøge nærmere. Forsæt god aften.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:42

kontakt evt. et vikarbureau - de søger konstant lagermedarbejdere til 120/t - opret dig hos moment da de er det største vikarbureau for studerende

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 11. Jun 14
Skrevet kl. 20:49

Hej gatorshop.
Tusinde tak for din besked.
Desværre ville dette kun dække 1 ud af mine problemstillinger.
Ideen var, at jeg fik inspiration til at starte en virksomhed, da iværksætteri jo interesserer mig rigtig meget.
Derfor ville et vikarjob på et lager ikke hjælpe mig meget, da det for mig ikke ville være særlig meget bedre end et deltidsjob i Netto. 

Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:43

Hej Arne

Uden at kende dine kompetencer kommer jeg lige med 4 små idéer:

1. Lav en blog, om noget der interresere dig

2. Lave apps, bare små apps som kunne være spændene

3. Lave hjemmesider og sælge disse.

4. Reparér smartphones (Hvilket selvfølgelig kræver træning, men gør de andre også)

Hilsen Simon

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:44

Arne123:

Hej gatorshop.
Tusinde tak for din besked.
Desværre ville dette kun dække 1 ud af mine problemstillinger.
Ideen var, at jeg fik inspiration til at starte en virksomhed, da iværksætteri jo interesserer mig rigtig meget.
Derfor ville et vikarjob på et lager ikke hjælpe mig meget, da det for mig ikke ville være særlig meget bedre end et deltidsjob i Netto. 

uanset hvad virksomhed du vil starte skal du bruge startkapital - det til lager, markedsføring, hjemmeside, webshop og alt det andet der hører med - man skal bruge penge for at tjene penge uanset hvad du vil starte op, så superbest er da ikke så tosset indtil du har den gode ide

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 11. Jun 14
Skrevet kl. 21:48

Hej Simon. 
Tusinde tak for din besked - endelig en der forstod budskabet, gud ske tak og lov!
Og endda med fire foreslag. Jeg takker og bukker, og kigger nærmere på dine forslag. Hvem ved, måske er et af dem noget der interesserer mig og som jeg kan finde ud af? 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)