Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor - Regning betalt, arbejdet ikke udført.. Havd gør jeg?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lader til at det har hjulpet at skrive herinde.. Har netop modtaget en mail fra min revisor om at de sidste ting skulle være lavet og på plads :)

Kender godt revisorrating.dk da jeg selv har stået for udviklingen af sitet, men tak for forslaget :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:57

Selvom du endnu ikke har fået de færdige produkt i hånden, kan han sagtens have udført arbejder. Det er meget normalt, at man a conto fakturerer halvvejs i forløbet. Nu nævner du ikke præcist hvilken type ydelse du har bestilt, men det lyder ikke som om der er tale om fuld revision? Selv for de mindst simple opgaver er der efterhånden lovkrav om en del forberedelse arbejder i form af planlægning af arbejde, kundeaccept mv.
Uagtet dette så er det satte dårlig stil at love ting man ikke kan holde, så må man melde klart ud fra starten. Kunne personligt aldrig finde på at undskylde med jeg ikke har tid pga andre kunder!
Som nævnt ovenfor så få meldt klart ud at du er utilfreds og få en tidsfrist for hvornår arbejdet skal være udført og hvad det evt. Skal koste ham (evt væsentligt nedslag i aftalt honorar), hvis ikke han lever op til dette. Når det er færdigt så find en anden, hvis tilliden er brudt er der ingen grund til at blive hængende. Revisor skal have tilliden med sig, med de følsomme forhold man behandler.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Regel nummer 1: Betal ALDRIG forud. Heller ikke advokater.

Især ikke advokater.

Husk Bøje-Nielsen sagen. Han blev klædt af til skindet
af jurist-mafiaen.

Den engang velhavende skibsreder Jørgen Theil Nielsen
blev ligeledes klædt af til skindet af den samme jurist-mafia
efter at have betalt virkelig mange penge til egne advokater.
Han blev fældet af disse og ved dommerens brug af
advokat pålæg.

Han har som den første beskrevet jurist-mafiaens virke
i en af sine bøger.

De fleste svindlere står automatisk af, når man tilbyder
bankgaranti for levering.

Der er i realiteten ingen retsbeskyttelse i Danmark for mindre
virksomheder grundet ublu krav fra langsomt arbejdende og
til det ekstreme dyre advokater sammenkoblet med jurist-mafiaens
indbygning af advokatpålæg i retsplejeloven.

En ny WEB-service kaldet kunde-snyd.info er planlagt til snarlig
opstart.

Her vil alle sagsakter kunne fremlægges med en redegørelse
og klargøring af sagsanlæg, hvis dette stadig er muligt.

Men sagens beskrivelse vil til næsten evig tid kunne hænge som advarsel til andre.

De skal så bare læse, hvordan denne virksomhed og/eller person
har snydt andre.

Skyldneren vil kunne svare i sagsfremstillingen.

Skyldnere som snyder vil hurtigt kunne fanges via
deres som regel tåbelige undskyldninger.

Der er blevet meget vanskeligt at indkradse fordringer
i Danmark via rets systemet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41

Jeg forstår godt hvad Ejler skriver om hvor vanskeligt det er at få udført arbejde fra en der ikke vil levere, men som har fået forud.

Omvendt synes jeg også man må forholde sig til, at den der udfører et arbejde, vel heller ikke altid har lyst til at bære 100% af risikoen

En del stifter selskaber med 1 kr i kapital -eller er helt nye personlige og bor måske i en 1 værelses i Søborg uden sikkerher

Her er det ikke underligt hvis nogen vil ha en eller anden ekstra sikkerhed for betaling. Det være sig leverandører der måske ikke bare vil sende for 50.000 kr varer, eller grafikere der ikke vil sidde 100 timer med et arbejde uden nogen form for sikkerhed, eller - advokater og revisorer.

Det er for mig et vist samspil mellem den risiko bestiller og udfører skal ha - og evt dele.

Man må dog som minimum, hvis der kræves forud - først prøve om andre vil lave samme uden at kræve forud, for det er selvsagt bedre for bestiller.

Hvis ikke det lader sig gøre, så er næste huk at skaffe referencer der viser, at den der leverer har gjort det og gjort det flot i de referencer man kan tage, og så gælder det om uhyre klare krav specifikationer - hvilken dato leveres hvad præcist og hvor, det gør en senere tvist langt lettere - og endeligt må man se om ikke ting kan deles

F.eks kan håndværkeren få penge til materialer når materialerne er leveret på den adresse der skal bygges på. Revisoren kan få en del når han laver en skriftligt rapport uden at indberette alt - og resten før når han kan vise at ...

Jo skarpere aftale og jo mere delt betaling jo bedre, frem for rent forud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet er jo ikke forudbetaling i dette tilfælde. Problemet er en revisors mangel på evne til at kommunikere. Tåbeligt at sige et arbejde er færdigt og samtidig sende en faktura ud - når den pågældende revisor så efterfølgende bliver tvunget til at tone rent flag. Her det ikke spørgsmål om forudbetaling eller ej - men om en revisor som bryder tilliden mellem ham og sin kunde. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

Helt enig Henrik - mit svar var blot til Ejler om hvorfor forudbetaling ikke altid er helt til at undgå desværre

Her kan man sige trådstarter skulle ha ventet med at betale tll han så leverancen, men det virker han godt klar over

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15

Cookie - John Hannover:
et arbejde uden nogen form for sikkerhed

Det foresl[r jeg jo heller ikke.

--------------------------------------

Som sædvanlig har jeg fra en anonym Amino idiot
fået en stjerne.

Det er derfor, jeg ikke længere gide skrive ret meget.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:

Der er også www.revisorrating.dk hvor du dels kan dele din oplevelse og evt se hvem andre brugere anbefaler.

Agera har nu også ratings på mange hundrede revisorer og når vi om nogle uger er klar til at maile alle gamle "Kunder" vil jeg tror at vi har ratet så godt som alle revisorer og bogholdere i Danmark.
Det er en meget vigtig mission for Agera, at fjerne alle dårlige rådgivere!

De bedste hilsner

Martin

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Det er en meget vigtig mission for Agera, at fjerne alle dårlige rådgivere!

Yes

Det lyder meget fornuftigt.

Var inde på www.agera.dk fornyelig og kunne se der også var jurister/advokater m.m. der var ratet

I vil kun dermed følge den bølge, der er mange steder rundt omkring med evalueringer Wink

Og i lyset af Aminos regler omkring udhængning af firmaer, så synes jeg dette er et godt forebyggende initiativ Wink

Så lad de bedste fra forskellige brancher komme frem i lyset, og dermed er der nogle brodne kar der ikke lyser så meget op. Wink for gode indsatser

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)