Lader til at det har hjulpet at skrive herinde.. Har netop modtaget en mail fra min revisor om at de sidste ting skulle være lavet og på plads :) Kender godt revisorrating.dk da jeg selv har stået for udviklingen af sitet, men tak for forslaget :) |
Selvom du endnu ikke har fået de færdige produkt i hånden, kan han sagtens have udført arbejder. Det er meget normalt, at man a conto fakturerer halvvejs i forløbet. Nu nævner du ikke præcist hvilken type ydelse du har bestilt, men det lyder ikke som om der er tale om fuld revision? Selv for de mindst simple opgaver er der efterhånden lovkrav om en del forberedelse arbejder i form af planlægning af arbejde, kundeaccept mv.
Uagtet dette så er det satte dårlig stil at love ting man ikke kan holde, så må man melde klart ud fra starten. Kunne personligt aldrig finde på at undskylde med jeg ikke har tid pga andre kunder!
Som nævnt ovenfor så få meldt klart ud at du er utilfreds og få en tidsfrist for hvornår arbejdet skal være udført og hvad det evt. Skal koste ham (evt væsentligt nedslag i aftalt honorar), hvis ikke han lever op til dette. Når det er færdigt så find en anden, hvis tilliden er brudt er der ingen grund til at blive hængende. Revisor skal have tilliden med sig, med de følsomme forhold man behandler.