Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor - Regning betalt, arbejdet ikke udført.. Havd gør jeg?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har haft en rigtig dårlig oplevelse med en revisor og er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an - her historien kort.

Da jeg havde brug for en revisor til at kigge mit regnskab igennem for de sidste par år, kontaktede jeg Agera og blev henvist til en revisor.

Vi havde et godt møde d. 8. April og d. 22. April modtager jeg så en mail om at arbejdet er blevet udført med en faktura vedhæftet. Jeg betaler fakturen og spørger ind til hvad resultatet  af arbejdet er blevet (jeg har en forventning om at skat tror jeg skylder dem nogle penge som jeg reelt ikke gør). - Jeg får dagen efter følgende svar:

"Hej Rasmus. Jeg fortager rettelserne i din skattemappe, så kn jeg også give dig en oversigt over gæld til skat før og efter."

- Jeg undrer mig lidt over at han skriver i fremtid da han jo har sendt faktura, men tænker at han måske har lavet det hele klar, og gerne vil sikre sig betaling inden han færddiggør arbejdet, da jeg er en ny kunde han ikke kender.

d. 15. Maj, har jeg stadig ikke hørt noget og jeg skriver derfor og spørger om rettelserne nu er foretaget og hvad resultatet er. - jeg får intet svar og skriver igen d. 26 Maj. med samme spørgsmål. igen får jeg ikke noget svar så d. 28. Maj. ringer jeg til ham for at høre hvad der sker. - Han undskylder med at han har haft tralvt med sine store kunder og momsregistrering, men lover at han vil færdiggøre mit arbejde i starten af næste uge (altså uge 23).

i dag har jeg stadig intet hørt og det ser ikke ud til at der er foretaget nogle rettelser i min skattemappe.. jeg er et sted nu hvor tilliden er helt tabt og jeg bare gerne vil have mine penge tilbage og så finde en ny revisor men er usikker på hvordan jeg skal gribe det an?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

Hej Rasmus

Du skal have afviklet det med din nuværende revisor, hvis vedk. bor i nærheden, så er der ikke andet for at du må køre ud på adressen og bede revisoren dokumenterer udført arbejde. Der findes en klageinstans http://www.revisornævnet.dk/, men jeg tror det er hurtigere og nemmere selv at tage affære. Derefter kan du vil lede efter en ny revisor.

Held og lykke.

DBH Kristian

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:28

Men hvad gør jeg hvis han nu påstår at have udført dele af arbejdet og ikke vil betale mig hele beløbet tilbage? - Jeg er ikke interesseret i at betale for halvt eller kvart udført arbejde.. slet ikke under disse omstændigheder og jeg har heller ikke lyst til at få min nuværende revisor til at færdiggøre arbejdet længere.. Har simpelthen mistet tilliden til ham.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Nu er revisornævnet næppe klageinstans i dette tilfælde. Bedste løsning er dialog. Ring til ham (eller skriv) og tilkendegiv over for hvad du har skrevet i denne tråd. Alternativt kør forbi ham hvis du har mulighed for det.

Billigste løsning vil være at få afsluttet den opgave som du har påbegyndt hos ham.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:45

Ok.. Dvs. at jeg som sådan ikke har nogle rettigheder eller noget jeg kan gøre? - Tænker at dette da må være tæt på at være svindel eller bedrageri når han sender en regning for arbejde han ikke har udført?

Min tanke er selvfølgelig også at tage kontakt til ham og se om vi kan finde en løsning, ville blot gerne kende mine rettigheder inden jeg gør dette :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Muligheden ligger i retssystemet. Der koster og tager tid.

Mit gæt er at din revisor som så mange andre revisorer har taget flere opgaver ind end han kan overkomme. Lige nu er højsæson og desværre er der nogle revisorer som halter bagefter på deres kunders bekostning. Revisorer er som håndværkere bliv ved med at kontakte ham og ryk ham for arbejdet.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:57

Fair nok.. Du mener altså at min bedste mulighed er at få ham til at færdiggøre arbejdet frem for at få mine penge tilbage?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Ja, med mindre han frivilligt vil betale dig tilbage.

Dine erfaringer er god lære for andre. Lad betalingen følge vare og ydelser.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:11

Takker for svar.. Jeg prøver at tage en snak med ham, og så tænker at jeg også lige vil gøre Agera opmærksom på min oplevelse med den pågældende revisor, som de jo har henvist mig til :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

Der er også www.revisorrating.dk hvor du dels kan dele din oplevelse og evt se hvem andre brugere anbefaler.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)