Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi - Fra projektansættelse til konsulent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har siden endt uddannelse d. 1 januar haft en projektansættelse på mit nuværende arbejdssted. Den aftale udløber pr 30 juni, og pga. noget regnskabsteknisk kan de ikke forlænge aftalen, men jeg er blevet tilbudt en konsulentaftale da der åbenbart er sat penge af i budgettet til den slags.

Men hvilken løn ville jeg ca. skulle op på for at kunne bibeholde min nuværende udbetalte løn?

Jeg får i øjeblikket 28.000,- pr måned + 10% firmabetalt pension. Jeg har hørt noget om en tommelfingerregel der siger ca 2 x det nuværende beløb?

Aftalen lægger op til at det er samme antal timer jeg kommer til at bruge om måneden, som min nuværende aftale. Altså en fuldtidsstilling.

På forhånd tak

Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 50
Fra  byg-billigst.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo et temmelig svært spørgsmål at svare på, da man ikke ved hvilke udgifter du vil have forbundet med at arbejde som konsulent det pågældende sted, skal du selv betale PC, arbejdstøj, skrivebord osv. eller bliver alt det stillet til rådighed. så skal du huske feripenge, pension, forsikringer mm. som du skal lægge oven i din "løn" og sidst men ikke mindst skal du huske at regne med MOMS'en som du jo skal betale ind imellem.

Men der er vel kun at regne baglæns og huske alle dine udgifter.

Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok, tak for det.

Alle nødvendige materialer bliver stillet til rådighed, så det er "kun" ting som pension, feriepenge osv der skal tillægges. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

TLassen:

Hej

Jeg har siden endt uddannelse d. 1 januar haft en projektansættelse på mit nuværende arbejdssted. Den aftale udløber pr 30 juni, og pga. noget regnskabsteknisk kan de ikke forlænge aftalen, men jeg er blevet tilbudt en konsulentaftale da der åbenbart er sat penge af i budgettet til den slags.

Men hvilken løn ville jeg ca. skulle op på for at kunne bibeholde min nuværende udbetalte løn?

Jeg får i øjeblikket 28.000,- pr måned + 10% firmabetalt pension. Jeg har hørt noget om en tommelfingerregel der siger ca 2 x det nuværende beløb?

Aftalen lægger op til at det er samme antal timer jeg kommer til at bruge om måneden, som min nuværende aftale. Altså en fuldtidsstilling.

På forhånd tak

Dette og dit senere svar om at alle materialer og alt stilles til rådighed gør, at det i mine øjne kan være omgåelse af kildeskatteloven som din arbejdsgiver foreslår det. Du er i en fuldtidsstilling og skal nu fremover fakturere for arbejdet og det vil normalt ikke være tilladt - læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html og se også de underlinks der er i artiklen

Hvis vi ser bort fra skattelov - så tror jeg 2 x op vil ses som for meget af arbejdsgiver. Han vil nok sige ferie 12,5% (15% måske) - men hvordan han ser på sygdom står mig ikke klart - er du også som fakturerende med løn under sygdom eller skal du selv dække det. Det er jo i så fald en gambling på hvor meget eller lidt du er syg. 5% er jo et højt men ikke helt unormalt sygefraværd - så er vi på 20%. Løn sikring måske for det fald din kontrakt opsiges med kort varsel må også til - sikkert 5% mere men også ren gambling =25% ialt og så 10% pension og lidt ATP o.l.. 

Jeg TROR de vil stejle over ret meget mere end 35-40%% samlet ekstra men prøv dig frem så højt du kan. 

Regnskabsteknik er nok en søgt forklaring. Det er opsigelsesvarsel o.l. de vil undgå de forpligtelser der ligger i en ansættelse, først og fremmest vil de undgå opsigelsesvarsel. Det er efter min mening ikke OK i forhold til kildeskattelov når det tilmed er som din nuværende ansættelse på næsten alle områder. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. Der er jo lige pludselig en hel del at skulle få overblik over, når man egentligt har været ganske tilfreds som lønslave indtil videre:)

Jeg vil lige få kigget nærmere på dine links.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)