Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerhed for det ikke er en kopi? Alibaba.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er i kontakt med en forhandler fra alibaba.com, som sikre mig om at hans produkter ikke er kopier. På hvilken måde kan jeg sikre mig dette? Vil nødig sælge kopivarer, men dog er prisen så lav for produktet i forhold til hvad butikkerne herhjemme sælger dem til - så ville undre mig hvis det var de originale. Men om det er sidste års farver på produktet eller lign. skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om det er dette som kan medvirke til den lave pris.

Skal altså bruge en dokumentation for ægteheden, så der ikke er noget og komme efter. Har tidligere fulgt en virksomhed som solgte et produkt som lignede utroligt meget, men var blot en efterligning og fik producenten af de originale på nakken og dette vil jeg selvfølgelig undgå.

Håber i kan hjælpe!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uden at skulle træde nogen over tæerne eller putte nogle mennesker/firmaer i kasser, så er mange af de mærkevarer, som der sælges på sider ala Alibaba fake. Og hvis det endelig er ægte varer, så må langt de fleste af dem alligevel ik importeres til EU, da det er illegal paralelimport. 

Kinesere er desuden rigtig gode til at forsikre en om, at varerne er ægte, med alle papire, frie til salg osv, men hovedparten af dem, kender slet ik til den europæiske lovgivning indenfor trademarks...

Er du i tvivl, er det bedste råd, at du holder dig væk...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med fashion seller - i tvivl så hold dig væk. Kineserens garantier kan du ikke bruge til noget som helst hvis du får en sag på halsen. Hele pligten til at vide at det er originaler hviler alene på dig desværre

vh John H

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:27

Tak for svar.

Men er der overhovedet ikke en mulighed at sælger kan udstede nogle garantier eller vedhæfte former for kvitteringer eller lign? Det skal selvfølgelig være noget som kan holde hvis jeg ville få en sag på nakken eller der skulle opstå tvivl..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I forhold til at orginalens ejere sagsøger dig og du skal betale nej. Men hvis du så siden vil sagsøge en i Kina og har en klar aftale med ham, så kan du jo gøre det. Mit gæt er, at det bliver umenneskeligt dyrt

Du er nødt til at få en prøve hjem, sammenligne og vil du være stensikker få bekræftet fra original ejeren at den er god nok. Jeg ved det er svært det der, men med alle de gode kopir der findes, ja så er det vanskeligt

vh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:41

MartinNW:

Tak for svar.

Men er der overhovedet ikke en mulighed at sælger kan udstede nogle garantier eller vedhæfte former for kvitteringer eller lign? Det skal selvfølgelig være noget som kan holde hvis jeg ville få en sag på nakken eller der skulle opstå tvivl..

De garantier du kan få fra en kineser, er ik en gang det papirværd, som de er skrevet på...

Du hæfter i Danmark eller Europa, hvis det er kopier. Derefter kan du starte en retsag i Kina mod din leverandør. Et håbløst projekt.

Det er svært at hjælpe dig, når du ik gider fortælle, hvilken branche, produktet er indenfor. Men tøj, sko, parfumer, kosmetik, bolig tilbehør, møbler, autoreservedele, køkkenudstyr, DVD´er, CD´er. tasker, solbriller, legetøj, stylingsprodukter (curler, krøllejern, føntørre osv) mm er ulovligt at importerer fra Kina, hvis det er en mærkevare...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)