OK - og direktør - med ansvar for IVS og ansvarlig for regnskab osv mener du ikke vil høre til - udfører arbejde for arbejdsgiver her i landet, så længe han slet ikke kommer til danmark og laver noget af arbejdet men klarer alt via nettet. (og så skal der vel ikke væres for meget i dk for så vil nogen måske tro han lige udførte noget arbejde som direktør i det danske selskab)
Jeg er ikke i tvivl om personer generelt der arbejder for selskabet men bor i udlandet er frie, men lige ejer og direktør er jeg ikke helt så overbevist om - selvom JA han er ansat, men ser de en direktør sin aldrig udførende arbejde for IVS DK . Ja det burde de vel.
Jeg ved desværre ikke om jeg synes den er klokkeklar. Hvis ASK svarer, så må vi jo håbe de henviser til et eller andet jeg har klart skrevet at direktøren bor i udlandet
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Situationen er den, at jeg bor i Norge og ja, jeg vil kun oprette et IVS og der sælge de tre produkter. Det vigtigste er bare, at jeg kan have tre forskellige regnskaber, så jeg kan se hvad der går godt og hvad der går skidt :)
I forhold til det i snakker om Henrik og John, så er planen, at jeg skal være i Norge og have selskabet i Danmark, så jeg kan fortsætte, når jeg vender tilbage. Der skal ikke være andre ansatte end mig, da der blot skal sendes nogle pakker i ny og næ.
Lyder fornuftigt med et selskab kun. Den anden debat er jo heller ikke afgørende men lidt principiel
Det er givet afgørende - rent lovmæssigt at alt arbejde laves uden for DK - og de kan (men alt dette kræver jo kontrol) undre sig hvis der sendes pakker fra DK (også selv om det så er en gratis ven/mor) Laves der noget i DK er kravet der
I alle fald kan man hvis man kan påvise man kun arbejder deltids - deltidsbetale
ASK har tidl svaret at de skam fører stikprøve kontroller og forsikringsselskaber har pligt til at anmelde når en virksomhed siger aftale op og slet ikke har en ny -
Underligt i alle fald at en selskabsejer jo godt i a kasse og barsels hensyn kan ses ligestillet med personlig virksomhed men ikke her i forsikringen
I alle fald god vind med det
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det vil sige, der både skal være forsikring til mig som direktør der sidder i Norge og laver det administrative og til en ansat (mor/søster/ven), som hjælper 1 time i ny og næ? Og hvad koster dette ?
Hvis jeg skal have info om, hvordan jeg gør det korrekt i forhold til selskab, forsikring osv., er der så et sted i DK man kan ringe hen?
Du som sidder i norge og slet ikke udfører arbejde mener Henrik klart er fritaget - Jeg tror sagtens han ka ha ret - men er usikker ud fra at du er direktør - Som nænvt har jeg hørt ASK og svarer de klart kommer det her
Hvis du ikke er i DK og udføre noget som helst som direktør og vi udgår fra Henrik har ret så er du fri men den ansatte skal garanteret forsikres. Du kan hente tilbud fra nogle stykker. Fuld tid kontor ligger omkring 1200-1300 p.a. men deltid er mig bekendt muligt og du skal jo sige til de forsikringsselskaber du henter pris fra, at det er en person der arbejder med forsendelse 1 time i ny og næ. Se hvad du får ud af det og lad høre
vh John H
Det kommer an på hvad menes med "arbejde". Jeg modtager mails, ordner regnskab, sender info til dem der skal pakke osv. Selve pakningen står en ansat for i DK.
ja men det som Henrik mener er at hvis du gør alt det uden at være i DK så er du fri. Jeg er som du forstår ikke sten sikker det gælder ejer/direktør. Omvendt tror jeg heller ikke nødvendigvis forsikringsselskaber ved det - de tegner nok lystigt men du kan givet høre ASK ( som i tidl. links) om du ikke er fri, når intet arbejde udføres fra DK.
Laver du regnskaber osv i dk så er den klar men udfører du intet arbejde i Dk, så nok fri og skal kun tegne for dem/den i DK og der vel som deltid hvis muligt
overvej danløn til at lette løn til den ansatte - også selv om det kun er lidt - men du kan klare det selv ved at logge på skat.dk - e indkomst
vh john
ikke ud over det jeg skrev. Styrelsen øger kontrol men er man aldrig i DK og udfører udelukkende arbejdet fra udlandet, er der ikke pligt til arbejdsskadeforsikring i DK. Det kan der så være i det land man udfører det fra, og er man bare 1 dag i danmark for selskabet som direktør, skal man ha forsirkingen - men det er OK på deltid hvis man kan aftale det ( og det kan man ) og kan bevise det
Sidder du kun i udlandet skal du ikke ha dansk forsikring
vh John H