Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procedure ved inkasso sag.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde som jeg måske ender med at sende til inkasso. Jeg er opmærksom på at man først sender rykker 1, venter 10 dage sender rykker 2,venter 10 dage mere og sender rykker 3 hvori der er et inkasso varsel og efter de 10 dage kan man overgive sagen til inkasso.

Men hvis nu kunden(og det kunne jeg måske godt forestille mig), nægter at have modtaget rykkerne(som jeg sender både pr mail og i fysisk brev), hvad gør man så ??

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sender rykker som brev kan du gøre det som anbefalet eller at postbuddet underskriver en erklæring, at han eller hun har afleveret brevet, begge dele koster lidt, men godt givet ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du må opkræve kr 100 i gebyr for hver rykker. Hvis din kunde er erhversdrivende må du yderligere opkræve et kompensationsbeløb på kr. 310 i forbindelse med første rykker. Afleveringskvittering fra posten vil være fint, og koster en del mindre i forhold til anbefalet.

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

:
Afleveringskvittering fra posten vil være fint, og koster en del mindre i forhold til anbefalet.

Ganske rigtigt, men en indleveringsattest burde da være tilstrækkeligt, den er langt billigere end en afleveringsattest.

Post DK priser.

Anbefalet brev 74 kr.

Afleveringsattest 54 kr.

indleveringsattest 14 kr. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig

Idet man antager at posten kommet frem, så må en indleveringsattest være tilstrækkeligt.

mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, præcis det jeg har brug for at vide :O) Mange tak for hjælpen.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

At skyldner nægter at have modtaget rykkerskrivelserne er et problem vi ofte løber ind i under behandling af inkassosager. Retsstillingen i Danmark er dog så "heldigt" udformet i disse situationer, at når blot du kan bevise at du har sendt skrivelserne (hvilket du ofte vil kunne alene fordi du de facto er i besiddelse af skrivelserne med dato osv.), og disse er sendt til den korrekte adresse, så bliver det skyldners bevisbyrde og dermed skyldners problem om skrivelserne er nået frem. Det er derfor ikke nødvendigt at bruge penge på andet end et helt almindeligt frimærke så længe du selv gemmer en kopi af din faktura og eventuelle rykkerskrivelser.

Tankerne bag at gøre det på denne måde er, at skyldner jo godt ved at han skylder dig nogen penge, og vi har et retsprincip der på universitetet henvises til som "pengeskyld er bringeskyld" hvilket meget direkte betyder, at hvis du skylder penge til nogen er det også dit eget ansvar at få din gæld betalt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt hvis du hedder Danske Bank og kan dokumentere at brevet er udskrevet. I din situation bliver det 3x14 kr. som du efterfølgende vil takke dig selv for, at du brugt på at sikre dig dokumentation.

mvh

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har sendt rykker via mail, og kan dokumenterer at den er sendt i din udbakke til korrekt email adr. så anses den som værende juridisk modtaget. 

Det er absolut en fordel at fremsende via mail, da du nemt kan dokumenterer afsendelse af rykker. 

Kunden kan ikke bare afvise med at den ikke er modtaget, når du kan bevise det modsatte..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)