Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg registreres?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Fra  cbjdesign.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at starte et lille enkeltmandsfirma.. men jeg har ingen planer om at skulle sælge for over 50.000kr. om året.. er det så nødvendigt for mig at oprette virksomheden på virk.dk?

Eller er der en fordel ved at gøre det alligevel?

Håber i forstår mit spørgsmål... ellers siger i bare lige til?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 17:29

Altså min anbefalding er at du opretter dig som enkeltmandsvirksomhed, også selv om det er under 50.000 kr om året, for så har du mulighed for at trække indkøbte produkter fra i momsen + købe udstyr du skal bruge med de penge, alternativet er naturligvis bare at betale det hele ind som skat hvis ikke du har CVR, men CVR er bare lidt nemmer at benytte.

og så slipper du også for hvis du overstiger de 50.000 kr pr år ligeplusligt at skal hæve dine priser med 25% som er moms'en så heller gøre det i starten, det er min anbefaling.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 20. Mar 14
Fra  cbjdesign.dk Skrevet kl. 17:33

Okay.. var også lidt det jeg selv tænkte...  men hvis jeg opretter mig, skal jeg så ikke til at lave en masse regnskab også?    det er nok der jeg er lidt blank :/

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 17:36

Altså når du opretter dig skal du naturligvis angive køb+salgs moms om du er i negativ eller postive moms når du skal afregne det er klart, det skal du som sådan også selv om du ikke har et CVR.

Du kan starte ud med Dinero som regnskabsprogram, det er gratis til du har omsat for 1 mil. :) og det passer perfekt til dit behov, du kan altid få hjælp af en revisor de er slf ikke gratis, men du kan også læse og studer rigtig meget på nettet.

moms er ikke så svært hvis man som udgangspunkt siger alt man køber kan man trække 25% fra som er "købs moms" og så som udgangspunkt når du har tjent 100kr er 25% af dem moms og skal betales tilbage til staten. når du så er inde i din moms periode kan du tage købs moms og minus med dit salgs moms og se om det er negativt eller postive, dvs om du skal betale eller modtage moms penge det bedste er naturligvis at skal betale moms'en da det så går godt for dig men i starten er det ikke unaturligt du modtager moms penge retur.

Når du opretter dit CVR kan du også få en masse start hjælp ved dit lokale væksthus.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 20. Mar 14
Fra  cbjdesign.dk Skrevet kl. 17:45

Ja jeg bliver jo nok nød til at sætte mig lidt mere ind i det hele... for det er bare en lille hobbyvirksomhed jeg har mig.. men tak for dine svar :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 17:53

Det er vist ikke helt rigtig, momsen af kr. 100,00 er da da vist kun de 20%, det er jo kun hvis de lægges oveni at det er 25%

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57

det er jo ikke bare at indbetale alt til skat hvis du ikke opretter CVR. Dine rene udgifter kan stadigt trækkes fra

Du kan ikke trække en hel computer fra hvis du også bruger den privat, det kan du i en seriøst drevet erhvervs virksomhed - dog skal du der også dele momsen

Du skal føre regnskab nøje uanset du har CVR eller ikke, og den store forskel er momsregnskabet

Se lidt mere her m overvejelser, stifte eller ikke: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

og her om regnskabskrav http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og 

endeligt om at handle uden momsregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Venlig hilsen John H

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 18:05

Paris Nakita Kejser:
og så slipper du også for hvis du overstiger de 50.000 kr pr år ligeplusligt at skal hæve dine priser med 25% som er moms'en så heller gøre det i starten, det er min anbefaling.

Priserne må da være de samme om man sælger for under eller over kr. 50,000, de skal da ikke hæves med 25% bare fordi man bliver momsregistreres, varen bliver jo ikke solgt 25% billigere fordi man sælger for under kr. 50,000 pr. år

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14

tja - hvis en vare koster 25 kr inkl moms i indkøb og man ikke er momsregistreret og vil tjene 25 kr på den skal den vel sælges for 50 kr

Hvis man så moms registrerer sig, så koster indkøbet 20 kr ex moms (de 25 fra før men man får jo så de 5 kr retur

Vl man stadigt lægge 25 kr på til fortjeneste = 45 kr ialt  + moms så har vi 56,25 med moms så det er vel ikke forkert at prisen hvis man sælger til private vil stige ved momsregistrering og uændret fortjeneste

vh John H

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 18:30

Peter: Momsen er stadig på 25%, når du har 100 kr. incl. moms laver du regnestykket 100 * 0.8 = Indkøbspris ex. moms men for at få moms'en oven i igen skal du gange det med 1.25 altså 80 * 1.25 = 100 kr. incl. moms.

Så fordi du køber et produkt incl. moms er der ikke kun 20% moms men 25% stadig, men at man kan lave en * 0.8 for at få beløbet ex. moms er bare et trick men der er stadig 25% moms på alle vare :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)