Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DHL og import hjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hejsa jeg er ret ny indenfor import men har læst godt på nettet og specielt John Hannovers gode blog : ) er blevet importregistreret og har selvfølgelig CVR nr. det var min plan at bruge DHL, jeg starter med at købe ind i Juli og ville egentlig bare have en aftale med DHL men sådan skulle det ikke gå og jeg sidder tilbage som et stort spørgsmålstegn og tror jeg har spurgt ind til en helt forkert løsning!!. Men her kommer svarerne jeg fik.

DHL support oplyser man ikke kan importere varer uden også at eksportere varer altså et krav at man skal eksportere før man kan begynde at importere. Det krav kan jeg ikke opfylde.

DHL support oplyser der ikke i Danmark udføres fortoldning og papirarbejdet heromkring. Nu er jeg som sagt ret ny i import, så supporten misforstod mig måske her. For det var mit indtryk var at DHL kunne klare noget af ind fortoldnings arbejdet mod betaling selvfølgelig.

   Jeg skal importere for ca. 20.000 om måneden og det er for lidt til at blive erhvervskunde hos DHL.  Man skal i virkeligheden slet ikke oprette sig hos DHL og kontakte dem hvis man skal begynde at importere i små mængder men bare bestille og påføre CVR, Firmanavn og varekoder osv. og shippe via DHL og betale når det kommer frem korrekt forstået ?  

Skal jeg så lade være at kontakte dem og bare bruge dem ?.  Jeg kender da masser af webshops som køber gennem DHL som ikke eksporterer og køber for mindre beløb end jeg gør.

Rigtig god weekend til alle  

Hilsen Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget misforstået. Man må absolut importere uden at eksportere. Det kan være klogt at registrere for begge dele, da det bliver lettere at sende varer retur evt.

Jeg kender ikke DHL krav til erhvervsaftale, men det kan godt være 20.000 kr de kræver, men så kan du bruge dem fra gang til gang lige som der jo er andre speditører du kan google, eller nogen kan anbefale her.

DHL kan sagtens klare indfortoldning 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for hjælpen jeg er også eksport registreret pligterne er der styr på, nu er det at lære en masse om det der tæller nemlig penge og import : )

Jeg må lige læse mere om hele fragt proceduren men smækker snart bare CVR og Firmanavn på en pakke og får den sendt til DK for jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg.  

 Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Don Simon:
mækker snart bare CVR og Firmanavn på en pakke og får den sendt til DK for jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg.  
Be din leverandør om at sætte kopi af faktura i plast mappe på pakken - det letter - eller tag hjælp af f.eks.  http://www.fortoldningsbutikken.dk/ - spørg efter Rikke har jeg set anbefalet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg forstår slet  ikke hvad det er du vil med DHL når du importere?  Er der tale om små pakker vil det bedst kunne betale sig at få din leverandør til at forstå forsendelsen til Danmark.  Er der derimod tage om større gods mængder vil det i nogle tilfælde kunne betale sig at få dem hentet hjem via en Dansk speditør.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kom bare i gang. Det lyder som om du har det overordnede på plads ;-)

God vind med det.

/Jakob

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for råd og tips, det sætter jeg pris på.. Jeg er på fisketur her i pinsen så ingen computer i nærheden vender lige tilbage snart.

Tak og god weekend
Simon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)