Hele salget skal bogføres på 1250 momsfrit salg til udlandet da det skal med i rubrik c i momsangivelsen - sørg for ex fakt. kopi i plastlomme på pakken for at underlægge kundens indfortoldning - Det er lige meget om det er vare eller fragt. Om du har momsfradrag for fragten ind - afhænger af om det er fragt du betaler med dansk moms - det gør du f-eks. ikke på frimærker
Jeg forstår ellers ikke spørgsmålet om regningen fra din leverandør da jeg ikke ser den nævnt i spørgsmålet
Hele salget skal bogføres på 1250 momsfrit salg til udlandet da det skal med i rubrik c i momsangivelsen - sørg for ex fakt. kopi i plastlomme på pakken for at underlægge kundens indfortoldning - Det er lige meget om det er vare eller fragt. Om du har momsfradrag for fragten ind - afhænger af om det er fragt du betaler med dansk moms - det gør du f-eks. ikke på frimærker
Jeg forstår ellers ikke spørgsmålet om regningen fra din leverandør da jeg ikke ser den nævnt i spørgsmålet
Det er kun fragten jeg sælger. altså spedition.
Det vil sige at min kunde bor i Danmark, men sender en vare til f.eks Norge, som f.eks koster 750,-
Jeg er kunde ved en leverandør i Danmark som sender mig en regning på 500,-. Begge regninger er uden moms.
Det vil sige jeg nu har et overskud på 250kroner, som jeg ikke skal betale moms af?
Bør jeg stadig bogføre under 1250? og hvilken konto skal jeg bogføre min regning fra min leverandør under?
nej her kom jo en lidt anden historie end den første. Din kunde er i Danmark - og så sender han en vare til Norge - og du skal fakturere ham prisen for forsendelsen kun?
Alt du fakturerer i DK er jo som udgangspunkt med dansk moms. Den regning du får fra din leverandør af transporten er uden moms og på 500 kr og altså uden moms? - Hm - bruger han frimærker og dermed udlægsordningen eller lignende?
Ellers vil jeg da mene, hvis du fakturerer fragten til din kunde i DK, at du skal ha moms på og hvis du så kan køre udlægsordningen videre så er det kun fortjenesten du skal ha moms på, men så skal du bruge udlægsordningen som jeg slet ikke rigtigt kan overskud i det setup
Konto 1250 er i alle fald jo ikke til salg til en dansk kunde, men jeg tror ikke jeg forstår dit setup godt nok - håb på andre og læs evt om UDLÆGSORDNINGEN som jo har skarpe krav.
Forstår den ikke helt stadigt - for du fakturerer din kunde i DK siger du og så er udgangspunktet jo at du har lavet en ydelse for danskeren og dermed moms som jeg lige ser det - og jeg kender ikke til brug af udlægsordningen uden for DK og jeg tror heller ikke helt jeg forstår at DHL fakturerer DIG i DK som DK momsregistreret med de 500 kr uden moms hvis du er betaler af forsendelsen. Jeg tror du skal glemme mig og håbe på nogen der kender det relativt sjældne set up du beskriver