Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor er det så svært at låne penge, når der sætter renten ned igen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

læste lige at ecb sætter den ned fra 0,25 til 0,15 og på indlån minus 0,1 altså banker skal betale for at have penge stående.

jeg syntes det er svært at låne til noget, og høre det stadig fra andre, gælder også hue/lejligheder.

jeg kan købe mig ind i en projekt med at bygge stor lejligheds kompleks færdig i Spanien, og det vil minst give en afkast på 75-100% måske på et år.

men det kan man ikke låne til

så skal du stå med mange penge selv.

ved godt man kan godt på Amino og se om der er nogle der vil låne det ud

thomas

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nogen kan låne andre kan ikke. Om det er billigt for bankerne at funde driften betyder ikke noget - dit projekt skal stadig være levedygtigt for du kan opnå finansiering. Hvis jeg skal være lidt fræk/provokerende så er der mindst to ting i det du skriver, der får alarmerne til at ringe:

1. Helt sikkert afkast på et boligprojekt i Spanien (

2. Hvis det er så sikkert med de 100% afkast hvorfor lader de øvrige investorer dig komme med i stedet for at låne pengene selv

Dbh

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 18:46

hejsa

det er fint nok at spørge ind, det ville jeg også tænke på

det er et bolig kompleks der er 70% færdigt, og der er godt 20 lejligheder og når de er færdige kan de sælges for minimum 150-200.000 euro og ehele bygninge koster ca 7-8 mill og kommer det til stå i max 15 mill og der vil komme minimum 30 milioner ind sådanne i runde tal.

og det er nogle jeg kender herhje´mme som vil købe det, men de kan ikke alene, derfor vil de samle en 10-15 stykker så man kan rejse kapitalen til det.

og der er jo ingen der siger at alle godt 20 lejligheder skal laves med det samme så man laver jo bare de første 5 og får dem solgt og arbejder videre og når halvdelen er solgt er pengene mere end hjemme

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47148
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

selvstændig38:
jeg kan købe mig ind i en projekt med at bygge stor lejligheds kompleks færdig i Spanien, og det vil minst give en afkast på 75-100% måske på et år.

Jeg tror mange bankfolk vil se et billede af Thorsen med André Lubin i den ene hånd og Trads i den anden, hvis de får at vide de lige skal låne en masse ud til bygning i Spanien som tjener sig ind på ET år?

Det er normalt totalt urealistisk at et byggeri giver afkast på 75-100% på et år, og en normal tænkende udlåner vil helt automatisk slå en en sikring fra.

Læg dertil, at du jo kommer ind som en mindre del af hele projektet, som givet vil kræve en hulens masse gennemgang, der kan være omtrent umuligt at gennemføre fra Danmark OG - at det vil være tæt på umuligt at opnå god sikkerhed, når der er måske 90% på andre hænder

At få ja til den - og måske tilmed få ja - uden du selv kommer, som du korrekt beskriver, med en meget stor sum penge OG har en historik i opkøb af af ejendomme i Spanien der siger spar 10 til alt - er totalt udelukket vil jeg påstå.

MÅSKE - meget lille måske - en bank lokalt i Spanien kunne gennemskue det - men fra Danmark - nej. Desuden vil de andre investorer vel slet ikke vente og være afhængige af, at du i et projekt som giver afkast 75-100% på år ET - finder penge. Der er vel ingen seriøse store investorer som foråret afkast 75-100% på et år væk, det er noget man stilles i udsigt i Nigeria breve normalt

Jeg ved det lyder hårdt, men det er for at gi dig forståelse for hvorfor banker i Danmark ikke kæmper om at få lov til at yde lånet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:37
Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:25

Bare såen generelt, hvis der var projekter der kunne give afkast i den størrelsesorden du nævner, havde investeringsfirmaer kastet sig over dem.

Det er FULDSTÆNDIG urealistisk, og du bliver ført bag lyset af nogle drømme der på ingen måder kommer til at se dagens lys.

Du skal være glad for at der ikke har været nogen der ville låne dig de penge, for du ville inden for meget kort tid stå med en stor gæld. som skulle betales tilbage uden at have nogen aktiver overhovedet.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 19:58

hejsa

tak for jeres svar, men jeg ved så jeg ikke bliver ført bag lyset, da jeg kender flere som er klar til at gå i det, men de skal bruge flere personer da som sagt bankerne ikke vil noget.

projektet er der står en bygning med 21 lejligheder med er ca 75% færdig, og det kan man få for ca. 7-800.00 euro og dertil skal lægges ca 1 mill euro, men man kan jo starte med at lave 5 lejligheder som er planen og sælge eller leje dem ud, bare det kan forrente de ca 10 mill.

og en lejlighed som disse koster ca 120-200.000 euro i dette området som er meget populær.

ideen er jo man laver noget selv, og de har gjort noget i samme stil før så nej det er ikke uhørt, men ved godt mange ting er sådan, men nu kender jeg disse privat og de gør ikke noget med deres egne penge hvis ikke det gir noget

thomas

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:00

Renter har intet med udlån at gøre. Udlån handler om sikkerhed, eller forventning om, at låntager kan betale tilbage. Hvis bankerne vurderer, at risikoen for, at du ik kan betale tilbage, er stor, så låner de ik. Uanset om renten er 0% eller 10%...

Og det lyder godt nok som en vild forrentning i et boligmarked, som falder lidt/har stilstand...

http://www.radiosolymar.es/spanske/nyheder/ejendomspriser-trykket-i-bund 

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:52

Nej bankerne vil selvfølgelig ikke låne dig nogen penge, da det eneste du kan fremlægge er nogen du kender, står med et projekt på en bygning med 21 lejligheder som i kan tjene en hulens masse penge på, på meget kort tid.... Nej for de tænker præcis det samme som alle os andre herinde... Et afkast i på 100% på et år og så i den størrelsesorden..

Jo det er fuldstændig uhørt. Hvis det var så let som du beskrev det gjorde alle det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)