Det er meningen at vore kunder skal kunne logge ind og se en oversigt med de løsninger vi har solgt til dem. Det vil sige ikke en egentlig webshop, men mere et produktkatalog som genereres og tilpasses den som logger på systemet. Hvis der er mulighed for at bygge op med styklister er det et plus men ikke et krav Hvis der er mulighed for at angive priser er det et plus men ikke et krav Hvis der er mulighed for at genbestille direkte fra systemet vil det være smart, men igen ikke et krav.
Eksempel: Kunde A for produceret vare 1, 2, 3 og 4 Kunde B får produceret vare 5, 6, og 7 De to kunder kan kun se deres respektive det de hver især har købt Derefter får kunde B også produceret vare 3 som oprindeligt var til kunde A Det vil sige vi nemt kan aktivere at begge kunder får vare 3 med på oversigten
Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige standard webshop løsninger, og egentlig skal der ikke meget til før det kan lade sig gøre i sådan et system. Eksempelvis OpenCart kan generere priser, moms og fragt som baseres på kunde(grupper) men jeg mangler funktionen til at kunne (de)aktivere varer på kundegrupperne. Måske at det bare er mig der ikke lige kan gennemskue hvordan det kan løses - måske der skal helt andre systemer til...
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
Jeg undersøgte lige om PrestaShop kunne tilbyde en sådan funktionalitet, men det tætteste man kunne komme på en løsning var brugergrupper, og slutresultatet var at du kunne styre priser, men ikke synlighed, på produkterne.
Men hvis det blot er et produkt katalog, hvor du vil bestemme hvem der må se hvad, så tror jeg at det vil kunne laves relativt billigt.
Det virker som en simpel opgave.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Det kan laves i Drupal 7 / Drupal Commerce på flere måder uden at skulle programmere.
I Drupal kan du selv sammesætte indholdstyper, produkttyper, brugergrupper, taksonomigrupper og meget mere, samt lave custom visning med modulet views.
Der findes nogle moduler til Magento som kan håndtere denne løsning.
Egentlig er jeg ikke overrasket at Magento kan løse opgaven... Jeg har prøvet at rode lidt med Magento, men umiddelbart er det alt for avanceret til det jeg ønsker. Det er muligt at det blot kræver tilvænning og tid til at lære det, men min umiddelbare konklusion var at det overstiger det niveau som min sparsomme tid og mine evner rækker til.
Som nævnt kigger jeg på om Drupal Commerce kan opfylde behovet, ellers må jeg prøve at give magento en chance igen :-)
Jeg kender godt Joomla, men er ikke interesseret i et CMS system til opgaven. Vi bruger en Joomla løsning i dag, men det er alt for tungt og tidskrævende at opdatere.
Det er muligt der findes tillægsmoduler der kan give funktioner der kan løfte opgaven, men så skal jeg jo først have fundet frem til dem.