Jeg ønsker blot at høre, hvad der sker, hvis man har indberettet sin moms forkert. Hvis man for eksempel har glemt nogle poster og så smider dem på næste moms periode eller dummer sig på anden vis?
Hvis man I sidste ende får rettet alt til af en bogholder / revisor, slipper man så for bøder eller får man dem alligevel?
Hvad er procedurerne i det hele taget, hvis man får betalt alt man skal i den sidste ende?
specielt hvis det er moms man skal betale og ikke bare et lille ligegyldigt beløb man skal ha igen selv, så bør man gå ind igen og rette i efterindberetning - link her mener jeg http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648078&vId=0
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Formentlig ingenting. To muligheder - tag beløbene med i næste afregning eller også kan man lave en efterangivelse, hvor man selv retter fejlen og indsender blanketten til SKAT. Du kan i værste fald møde en emsig skattemand som insisterer på at flytte et beløb til den periode, hvor det burde være. Men det betyder ikke at du ryger på hund og stejle.....
ller også kan man lave en efterangivelse, hvor man selv retter fejlen og indsender blanketten til SKAT.
mener efterindberetningen nu ligger direkte i tast selv faktisk, som i linket men har ikke selv testet det. Jeg tror den gamle med en blanket (og tidl, vist sende til Esbjerg) er fortid?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Sidder selv foran en lang række efterindberetninger fordi jeg havde glemt en telefonregning og husleje der gik igen hver måned hele sidste år :) Bemærk deres e-blanketter i tast-selv ikke fungerer pt., og man skal bruge den gamle PDF blanket som Henrik Koudahl henviser til, desværre.