Lovmæssigt burde der ikke været noget at komme efter. Du bestemmer jo selv prisen på dine varer.
Du skal muligvis skrive i betingelserne at der tages forbehold for prisændringer, men det er nok mere i tilfælde af, at du er kommet til at angive en forkert pris.
Der er visse "normer" vedr. priser, bl.a. er forbrugerne blevet vandt til at hvis de køber noget, og prisen bliver nedsat indenfor returfrist. Så beder de ofte om at få refunderet penge. Dog er dette ikke så vidt jeg er bekendt med, et lovmæssigt krav du skal opfylde. Dette er op til den enkelte forretnings egne bestemmelser, men helt klart ville jeg også indskrive i betingelser / pris politik, hvordan tingene ser ud.
Det hele handler om at informerer forbrugeren så de ikke bliver skuffet, evt. hvis du ved de ændre sig mere eller mindre dagligt, kan du lave samtlige priser på shoppen som "dagspris" så er der ingen der kan blive overrasket :)
Det har ingen betydning. Men når en kunde har bestilt så er prisen fastlagt på den ordre.
Jeg er helt enig med Niels Henriksen, men som sagt informationer til forbrugeren er aldrig skadeligt. På den måde kan man undgå mange problemstillinger.
Det kan godt være du må, men er det hensigtsmæssigt?
Hvis jeg besøger en webshop og prisen er bare en smule mere end jeg forventer jeg kan få den til andetsteds, så forlader jeg din webshop - og jeg kommer ikke tilbage for at se om du ændrer priser til en anden dag.