Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisændringer på webshop hver dag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan forholder det sig egentlig lovmæssigt mht. prisændringer på en webshop?

Hvis vi nu siger at man kører en webshop, hvor priserne på produkterne kan ændre sig hver dag?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lovmæssigt burde der ikke været noget at komme efter. Du bestemmer jo selv prisen på dine varer. 

Du skal muligvis skrive i betingelserne at der tages forbehold for prisændringer, men det er nok mere i tilfælde af, at du er kommet til at angive en forkert pris.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 20:41

Der er visse "normer" vedr. priser, bl.a. er forbrugerne blevet vandt til at hvis de køber noget, og prisen bliver nedsat indenfor returfrist. Så beder de ofte om at få refunderet penge. Dog er dette ikke så vidt jeg er bekendt med, et lovmæssigt krav du skal opfylde. Dette er op til den enkelte forretnings egne bestemmelser, men helt klart ville jeg også indskrive i betingelser / pris politik, hvordan tingene ser ud. 

Det hele handler om at informerer forbrugeren så de ikke bliver skuffet, evt. hvis du ved de ændre sig mere eller mindre dagligt, kan du lave samtlige priser på shoppen som "dagspris" så er der ingen der kan blive overrasket :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:42

Anders Helbo:
Hvis vi nu siger at man kører en webshop, hvor priserne på produkterne kan ændre sig hver dag?

Det har ingen betydning. Men når en kunde har bestilt så er prisen fastlagt på den ordre.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 20:45

Niels Henriksen:

Det har ingen betydning. Men når en kunde har bestilt så er prisen fastlagt på den ordre.

Jeg er helt enig med Niels Henriksen, men som sagt informationer til forbrugeren er aldrig skadeligt. På den måde kan man undgå mange problemstillinger.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:04

Super cool med Jeres besvarelser alle sammen. I skal have mange tak. :D

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:05

Det kan godt være du må, men er det hensigtsmæssigt?

Hvis jeg besøger en webshop og prisen er bare en smule mere end jeg forventer jeg kan få den til andetsteds, så forlader jeg din webshop - og jeg kommer ikke tilbage for at se om du ændrer priser til en anden dag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)