Mit navn er Michelle Herrestrup Sørensen. Jeg er en elev fra Zealand Business College i Vordingborg. Jeg går i øjeblikket på innovationslinjen og arbejder derfor meget med innovation i hverdagen. Jeg har netop afsluttet andet år og starter på mit sidste handelsskole år efter sommerferien. Kort om mig: Jeg er 18 år gammel og går i HH2C (snart HH3C) i ZBC i Vordingborg. Jeg har valgt linjen innovation, da fagene Innovation, Virksomhedsøkonomi og Afsætning er tre fag som fanger mig. Arbejdet med de tre fag har lært mig en masse værktøjer som jeg kan bruge ude i den virkelig verden. Jeg tog også innovationslinjen da jeg er meget kreativ og derfor nyder at arbejde med især innovation og afsætning. Efter tredje år er mit ønske at studere videre på University of Greenwich i London, hvor jeg vil studere Advertising og Marketings Communications. Min helt store drøm er at blive kreativ direktør for et reklame bureau. Da vores lærer meddelte at jeg var en af de udvalgte til Canada, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle sige ja. Jeg glæder mig til at skabe et netværk og lærer en masse nye mennesker og mig selv at kende. Desuden glæder jeg mig til at mærke følelsen af det rigtige arbejdsliv og få nogen flere værktøjer som jeg senere hen kan bruge. Som en del af mit innovations forløb, er jeg blevet udvalgt til at deltage i Next Generation Leaders Canada i slutningen af august sammen med tre andre danske elever. Dette er en stor mulighed for at videreudvikle mig inde for innovation men også for at gennemgå en personlig udvikling. Jeg har valgt at takke ja, til det denne enestående mulighed. Next Generation Leaders er en konference udarbejdet af Junior Achievement, hvor der arbejdes med innovation. Der er fokus på tre vigtige egenskaber til konferencen som vil kunne hjælpe mig i den virkelig verden senere hen. Den første er ”Relationship”, hvor der fokuseres på at der opbygges i et netværk med de andre udvalgte elever fra hele verden. Den anden er ”Perspectives”, hvor der arbejdes med udviklingen af idéer. Den tredje og sidste er ”Leader Skills”, hvor lærer hvad en god leder er og hvordan man skal lede en virksomhed. Konferencen varer fem dage, hvor der arbejdes intens med de tre egenskaber sammen med andre elever for hele verden og personer fra virkelige virksomheder. Next Generation Leaders fortæller selv dette om konferencen: ”The high school students who attend the Next Generation Leaders Forum are many of the highest potential youth in the world, and the next leaders of industry and society. Participants face real business challenges and develop strategies in collaboration with their global peers, University faculty and Industry volunteers. The experiences prepare them with leadership skills so they can lead organizations of the future. “ Da jeg selv skal finansiere denne tur til Canada, er jeg selvfølgelig interesseret i sponsorater.
Jeg vil derfor høre om det var noget de var interesseret i?
Beløbet for en tur som denne vil i alt koste 15.000 kr. og det jeg hvad jeg i alt skal indsamle. Hvert et beløb tæller og jeg vil blive glad hvis de ville være med til at hjælpe.
|
For at gøre en lang tekst kort.
Jeg søger en eller flere sponsorer til min tur til Canada.
Det er en tur hvor jeg er blevet særligt udvalgt til at deltage i en konference hvor man bliver undervist i at blive en leder og arbejde med innovation. Den hedder Next Generation Leader og i kan læse mere om det på www.imnext.org
Der er kun ca. 200 andre elever fra resten af verden, så det her er lidt specielt.
Turen koster 15.000 kr. i alt som jeg egentlig selv skal finansere. Men livet på en SU og et fritidsjob rækker ikke langt.
Tak fordi i ville tage jer tid til at læse dette, håber nogen af jer kan hjælpe mig :-)