Jeg afregnede og betalte moms for 1 kvartal her i søndags.
Ved yderligere gennemgang af mit regnskab i dag ser jeg, at jeg selvfølgelig har glemt at inkludere en faktura med købsmoms (tilgodehavende moms) i min afregning. Det drejer sig om en faktura på 1.500 kr. - dvs. 300 kr i købsmoms.
salgsmoms er jo ikke lige tilgodehavende moms men moms du skal betale. Normalt vil man nok ikke gøre noget for 300 kr ud over at tage det med i næste kvartal og slet ikke hvis det var købsmoms hvor du jo skulle ha penge af skat/moms.
Strengt taget når det er salgsmoms kan der være fornuft i generelt at efterindberette og det kan du gøre som indlogget idag er jeg sikker på, så det er let nok. Grunden er at ved salgsmoms så er det dig der låner rentefrit af skat hvis du skyder den tidsmæssigt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
det ville jeg gøre hvis det er 300 kr ja - det kan jeg ikke forestille mig du får problem med - men du KAN efteranmelde. Købsmoms er jo dig skal ha penge af moms så her prøver du ikke at trække likviditet fra dem og har slet ikke fordel, blot administrativt enklere
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER