Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er ny herinde, og dette er mit første indlæg.

Grunden er simpelthen at jeg er kommet i tvivl om hvornår man skal betale skat.

Jeg laver noget kaldet "Pay per download", hvilket i princippet er at få folk til at udfylde et spørgeskema, som jeg så får nogle cents for.

Men hvornår skal jeg tjene skat? I nogle lande har de en grænse for hvis man som hobby tjener under et vis beløb, slipper man.

Skal jeg betale skat af den først tjente krone eller har vi også et sådan rådighedsbeløb?

Mvh.

Allan Lund

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 19:31

Der er ikke nogen grænse for, hvornår du beskattes af dine indtægter. Hvis du ikke er registreret som virksomhed vil du som udgangspunkt skulle registrere det som b-indkomst på din selvangivelse.

Hvis du er registreret som enkeltmandsvirksomhed er deligeledes personlig indkomst, men reglerne for ApS, A/S og IVS er noget anderledes. Her er indtægterne dog også skattepligtige.

Den grænse der findes er, at du ikke behøver at blive momsregistreret før du kan forvente at tjene 50.000 eller mere hen over 12 måneder.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Tilmeldt 2. Jun 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:51

Okay, tak for svaret.

Så det vil sige at uanset om det er hobby eller lignende, så skal indtjeningen beskattes.

Og tak for den hurtige hjælp :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56

ja du skal føre samme regnskab med eller uden moms i princip og betale skat af din fortjeneste. Du vil dog hvis du ikke har andet arbejde ha et personfradrag som du kan se på dit forskudsskema (42.800 over 18 år og 32.100 under 18 år hvis du ikke har andre fradrag) Af det du tjener op til det vil du kun skulle betale AM bidrag på 8% af

Her i linket kan du iøvrigt læse mere om at drive virksomhed uden registrering og moms 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)