Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsoraftale i regnskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal en sponsoraftale indtastes i regnskabet (Dinero) ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

Er du sponsor - sådan ægte sponsor = ikke for at gavne dig selv personligt eller din lille fodboldklub, men er det fordi du får reklame og markedsføring ud af det, og får du regning med moms kan du bruge 4000 reklame vil jeg mene (mange klubber har aktivitet der gør de er momsregistrerede og så er deres regning for reklame naturligvis med moms

Er det uden moms på fakt fra en lille sportsklub eller andet der ikke er momsregistreret eller sponsoraftale med en sådan klub/forening - hvis denne lovligt kan sende dig faktura uden moms - så lav en ny 4010 uden moms og kald den sponsorat (det kunne du også gøre hvis det var med moms og du ikke ville ha det ind under reklame men ha egen konto til sponsorat)

Forudsætningen er at du sponsorerer for at få mersalg - er det personligt for at gavne din datters rideklub og du intet har med den branche at gøre, så skal du holde det ude af regnskabet - med mindre det ligefrem er banner-reklame og du kan argumentere for at den gavner din forretning. Den vurdering kan du sikkert selv klare

Svaret her er KUN for sponsorat som ren reklame med en aftalt modydelse. Er der tillægsydelser (ex du får fribiletter til medarbejdere og andet) så er der mere komplekse moms regler som jeg husker det - men her må andre melde ind (det må de også gerne hvis noget jeg skriver ikke er korrekt her Smile

Dobbelt check mig gerne Mads

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 18:52

Hej John

Det drejer sig om et sponsorat, hvor jeg skal leverer hjemmeside, hosing og domæne - til gengæld vil jeg få min reklame på en racerbil der kører YoungTimer klassen herhjemme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

Altså ikke penge du skal gi for reklamen - Så må du vente på en anden nok gerne revisor svarer - for nu er vi ude i at det er dit eget arbejde du vil kunne trække fra tror jeg (altså du vil tage en pris for dit eget arbejde og sige det er en reklameudgift) og den ser jeg ikke lige virke. Er der omkostning ved hosting og domæne som regulær udgift ud af huset for dig - er det nok fint men ikke prisfastsættelse af eget arbejde for at få fradrag for sponsorat er min formodning .- men vent eller hør en revisor direkte

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Ja en revisor burde kunne svare på det. Grundlæggende kunne sponsoren sende et sponsorbilag som Mads' virksomhed betaler og omvendt, så sker der en reel betaling og risikoen for at det her bytteforhold anses for repræsentation udebliver. Men det ændre ikke på at reklameudgiften stadig opfylde SKAT's krav, således at Mads opnår fuldt fradrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - jeg kan dog forestille mig at hvis bilen skal sende regning/bilag som ikke momsreg og trådstarter I så fald skal fakturere sit arbejde med hjemmesiden kan det stadigt gi vrøvl - men ikke spor sikker. Det vil vel også betyde at trådstarter fakturerer med moms og modtager ikke kan få den moms igen

Jeg ville bestemt enten vente på en af de dygtige revisorer herinde eller - lige betale mig fra et svar hvis jeg var trådstarter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)