Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må eksisterende APS drive en evt. forretning nr.2?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et spørgsmål, som sikkert har et enkelt svar. Men jeg har ledt efter det enkle svar og kan ikke selv finde det(siger måske mere om mine evner til at lede efter svar, end til at stille spørgsmål, men lad det blive mellem os!Wink) Derfor denne henvendelse.

Hvis jeg har et Aps i drift, tilknyttet en forretning og jeg måske, en gang i fremtiden, ville drive en anden forretning, må det samme Aps så drive denne forretning, evt. sideløbende? Eller skal forretningerne have hver sit cvr nr.?

Hvis forretning nr. 1, bliver afhændet, så der kun er forretning nr. 2 tilbage, ændrer det på noget, eller er cvr. nr. "låst" til forretning nr. 1?

Lige nu tænker jeg kun på den praktiske del af scenariet, for jeg er godt klar over, at den "rigtige" måde og gøre det på , ville være og stifte et Holding, rulle startkapitalen videre til et nyt Aps. som så driver en evt forretning nr. 2. Og det er vel, på sigt, også det der kommer til og ske.

På forhånd tak

Thomas

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du må organisere dig som du har lyst til, der kan selvfølgelig være nogle konstruktioner der er smartere end andre, men der er ikke nogle begrænsninger. Så u kan bruge det samme cvr. nr. til flere forretninger og dit cvr. nr. er ikke knyttet til et bestemt sted eller en bestemt forretning.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spurgte mig selv det samme for noget tid siden og ringede derfor til SKAT. Medarbejderen i røret mente det var lige meget, så længe de fik deres penge ;) 

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tusind tak for svaret, det var det jeg havde håbet på.

Jeg mente heller ikke, at det skulle være nødvendigt at afvikle et Aps 1, for derefter at danne Aps 2 for at drive en forretning nr 2. Jeg skylder måske lige at oplyse, at forretningerne kræver bevilling og næringsbrev, men da disse følger selskabet, skulle der vist ikke være forhindringer i den retning.

Og til Linnart: Nu skal man jo passe på, hvad Skat oplyser om over telefonen, men i det her tilfælde er jeg ikke i tvivl om, at Skat er (lige)glade, bare de får deres penge......Big Smile

Endnu en gang tak for svarene og god søndag.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

vil bare anbefale at finde et regnskabsprogram som kan håndtere sager og afdelinger. F.eks summa i enterprise version som kan ha hver konto tilknyttet en afdeling og dermed i princippet kan vise regnskab samlet (til skat og årsrapport osv) men med ET klik kan vise hvordan hver afdeling er gået OG ved at lægge et sags nummer til bilaget, også kan vise regnskab på sagsniveau. Jeg synes det er lidt smart at kunne se hver store separate aktivitet for sig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal vel bare registrere et ekstra p-nummer hvis ikke de to virksomheder har adresse samme sted?

Eller er det helt ved siden af? 

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er faktisk helt rigtigt. P-nummeret skal bruges for hver adresse, hvorfra firmaet driver virksomhed. F.eks 3 adresser = 3 P-numre, men stadigt samme firma.

Manner, der er mange gode oplysninger på Amino! Den her jeg lige brugte, stammer fra et link lagt på af Cookie-John Hannover i en anden tråd. Tak John!Smile

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist! 

Når jeg læser det igennem jeg skrev før kan jeg godt se det var lidt dårligt formuleret ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)