Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kontoplan Economic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Står og skal bogføre min betaling af e-conomic

Når jeg opretter fakturaen bruger jeg konto 3604 ( Edb-udgifter / software )

men når jeg så skal bogføre betalingen kan det så passe jeg skal benytte konto 1310 ? ( Varekøb/forbrug m/moms )

Mvh Daniel

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 09:05

Er der slet ingen klog mand / kvinde der arbejder med bogføring der kan hjælpe mig på sådan en søndag ?

Mvh Daniel

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:50

Du bogfører den vel debit på omkostningskontoen, og kredit på kreditor kontoen (du har vel oprettet e-conomic som kreditor)?  Når du betaler går pengestrømmen fra banken (kredit) over på kreditor kontoen (debit) der derved gå i nul?

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 13:07

Det er rigtig at kreditor kontoen står med et beløb, det vil så sige at jeg sætter modtager konto til kreditor?
Mvh Daniel

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 14:27

Jeg går ud fra du i e-conomic står i kassekladden. Derinde vælger du posteringstype "leverandør faktura" således skal du angive leverandøren, og længere ned hvilken konto (modkonto) udgiften skal føres over på. Omkostningen føres således som debit på omkostningskontoen, og kredit på leverandøren. En leverandør der udviser negativ saldo en een man skylder penge indtil man kredit (hiver penge ud af) banken og debit (fører pengen over på leverandøren )

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)