Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hyggeside, hvordan sættes den op under firma?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 46
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dav,

Jeg ejer idag MFT-Electronics, og vil lidt videre og lave noget mere. Denne gang vil jeg lave en gratis ydelse, hvor indtjeningen over længere sigt vil blive over google adsense. Hertil vil jeg spørge om det ikke er muligt at køre det ind under samme cvr?

Hvis vi som eksempel siger at siden skal være et guitar anmeldelses sted, hvor folk selv kan oprette en profil, selv indsætte billeder, information og tekst omkring deres egen, og giver den stjerner fra 1-5 eller noget lignende. Det skal være gratis for alle, og det eneste der så vil være er nogle små reklamer for at få en indtjeneste, som går videre til webhotel o.s.v. 

Hertil som jeg også skrev i starten ejer jeg et IT-Virksomhed, hvor jeg har cvr-nummer o.s.v. Så de domæner og webhotel som jeg skal bruge i projektet er det ikke muligt at købe det gennem virksomheden, da indtjeneste via google adsense også skal køres over cvr?

Hertil tænker jeg at logo vil være teksten og nederst vil stå "En del af MFT-Electronics", og evt. senere lave flere af den slags.

Vil dette være en mulighed?

Mvh

Martin Fjord

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 46
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er muligt, skal det hele vel også bare bogføres sammen? Som var det 1 stort firma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:

Hvis det er muligt, skal det hele vel også bare bogføres sammen? Som var det 1 stort firma.

Hvis du kører det over samme CVR-nummer skal det, ja. Jeg ville anbefale dig at kører dig dine to ting i hver sine selskaber og så evt et holding :-)

Dbh,
/Jakob 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Kristensen:

Martin Fjord Tarbensen:

Hvis det er muligt, skal det hele vel også bare bogføres sammen? Som var det 1 stort firma.

Hvis du kører det over samme CVR-nummer skal det, ja. Jeg ville anbefale dig at kører dig dine to ting i hver sine selskaber og så evt et holding :-)

Dbh,
/Jakob

Det kan vel ikke betale sig at gøre i starten?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Jakob Kristensen:

Martin Fjord Tarbensen:

Hvis det er muligt, skal det hele vel også bare bogføres sammen? Som var det 1 stort firma.

Hvis du kører det over samme CVR-nummer skal det, ja. Jeg ville anbefale dig at kører dig dine to ting i hver sine selskaber og så evt et holding :-)

Dbh,
/Jakob

Det kan vel ikke betale sig at gøre i starten?

Jeg er af filosofien at man ligeså godt kan gøre tingene ordenligt fra starten af ;-)

Dbh,
/Jakob 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er så modsat - jeg ville registrere det som en ekstra branche og ikke skulle til at stifte et selskab og et holding med ekstra omkostninger for det nye projekt

Du kan evt bruge et regnskabsprogram som Summa i enterprise version hvor du kan ha helt særskilt regnskabsvisning, men stadigt kun et til skat og moms - men du kan da også sagtens bare bogføre det sammen - evt brug en sær konto for indtægter og evt udgifter i hyggeprojektet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 46
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for jeres svar!

Grunden til at jeg vil undgå at stifte nyt selvskab er fordi jeg er under 18. Det tog sidste 8 måneder at blive godkendt af statsamtet, hvorefter jeg modtog et brev at jeg skulle udfylde en masse indenfor 2 uger, ellers ville jeg komme bag i køen. Så hvis jeg skal vente 8 måneder igen for at starte nyt selvskab, går der langtid før jeg kan komme igang, og hvis det er muligt at gøre under samme regnskab, er det også det jeg helst vil!

Så hvis det nu var muligt at køre det ind under samme er det kun indtægter som er via reklamer, og udgifter som er webhotel og domæne o.s.v. så ville det være nemmest!

Mvh

Martin Fjord

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:
Så hvis det nu var muligt at køre det ind under samme er det kun indtægter som er via reklamer, og udgifter som er webhotel og domæne o.s.v. så ville det være nemmest!

Selvfølgelig er det det. Så gå du bare igang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 46
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker! Så går jeg straks igang! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Fjord Tarbensen:

Takker for jeres svar!


Grunden til at jeg vil undgå at stifte nyt selvskab er fordi jeg er under 18. Det tog sidste 8 måneder at blive godkendt af statsamtet, hvorefter jeg modtog et brev at jeg skulle udfylde en masse indenfor 2 uger, ellers ville jeg komme bag i køen. Så hvis jeg skal vente 8 måneder igen for at starte nyt selvskab, går der langtid før jeg kan komme igang, og hvis det er muligt at gøre under samme regnskab, er det også det jeg helst vil!


Så hvis det nu var muligt at køre det ind under samme er det kun indtægter som er via reklamer, og udgifter som er webhotel og domæne o.s.v. så ville det være nemmest!



Mvh


Martin Fjord



Hvis det var sådan du mente det, synes jeg da også bare du skal gå igang!

God vind med projektet :-)

Dbh,
/Jakob
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)