Kære Aminofolk, Jeg er grafisk designer og kunne godt tænke mig at få lavet tekstiltryk på noget kvalitets bomuldsstof. Det trykte stof skal efterfølgende bruges til at sy forskellige produkter af. Ved i hvor og hvordan man kan få det lavet? Snakker vi Danmark eller udlandet? Er det noget man skal springe ud i selv at lave? På forhånd tusind tak. Mvh, Silke |
Nej man skal ikke selv springe ud i at lave det. Jeg tror at næsten alle idag laver den slags uden for Europa, Nordisk textiltryk var noget af det seneste der producerede herhjemme, men du kan jo ringe til "dansk mode og textil" som kender alt til hvem der gør hvad.
Så skal du bestemme dig for hvad det skal holde til i forhold til slid og vask m.m.
Der laves idag meget stærke transfertryk der næsten virker som stoffarver og næsten gennemfarver, men ellers er silke tryk super solidt, men dyrt
Dit problem vil sikkert vise sig at være mængden, for de ting her koster i matrice/cliche og opsætning.
Hvis ikke "dansk mode og textil" (tidl textilfabrikantforeningen) kan henvise til noget, så kontakt handels afdelingen hos den Tyrkiske og kinesiske ambassade og bed om adresser på folk der kan trykke den slag, men jo mere specifik du kan være omkrin g tryktype, jo bedre
vh John H