Jeg er helt nybagt som virksomhedsejer, og skal forsøge at indberette moms for første gang inden fristen udløber om nogle få dage.
Jeg havde troet at det var en meget lille sag (det er et meget lille beløb jeg skal have indberettet), men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal indberette på Skat's side.
Jeg har lavet et screenshot der viser der jeg ser når jeg forsøger at indberette moms via menuen hos Skat ... måske nogen vil være så venlig at fortælle mig hvad det er jeg skal trykke på? "EU-salg uden moms" forekommer mig ikke at være rigtigt... jeg har ikke solgt nogle varer og da slet ikke uden moms.
Når det er første gang, plejer man at skulle kontakte skat og få dem til at åbne det for dig. Alternativt prøv at tjek under Profil > Profiloplysninger > tilmeldingsoplysninger, Der skulle gerne stå et felt der hedder moms, det skal du tilmelde dig. men som sagt, det er ikke altid muligt, så hvis du ikke kan skal du ringe til skat, jeg har oplevet det samme et par gange efterhånden nu.
hvis du er moms reg - så check under brugerprofil hos virk.dk at du er administrator og så under skat, rettigheder at du har ret til at indberette moms med den nemID du logger på med
vh John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg sad også og lurede for lidt siden da jeg ikke kunne indberette moms på en ny virksomhed, men den var ved en fejl blevet registreret som "Udenlandsk virksomhed" i stedet for alm. enkeltmandsvirksomhed. Og så ikke bleven momsreg.