Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. Google PageSpeed Service

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Nogen her der ved hvordan det påvirker ens SEO hvis man "hoster" ens WordPress-hjemmeside på Googles egne servere?

- Jeg har søgt om at blive inviteret til at en Wordpress-hjemmeside af mine kan blive hostet hos dem nemlig. For når jeg kører en test så viser den at de er betydeligt hurtigere end der hvor jeg har siden nu...

Og hvordan påvirker det mig ellers? Jeg har godt nok sat lang=da, men hvordan vil det mon påvirke mig, hvis Googles servere er i Irland, og det er en dansk side jeg har? Er der ikke noget med at det er bedre hvis det er en dansk host man har hjemmesiden på? :)

Takker på forhånd for alle svarende...

Frank

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 20:58

Hej,

Er her virkelig ingen med erfaring inden for området? :) Jeg skal nok prøve mig frem, og dele ud af mine erfaringer... Men nøj hvor ville det være rart hvis der sad nogen derude, som havde forstand på sådan noget her da?

Frank

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:22

Google kigger ikke på din server placering hvis du bruger ccTLD domæner så som .dk - og hvis dit indhold er dansk, og du f.eks, også sætter lang=da, så er google 100% sikker på din side er dansk.

Eneste tidspunkt google vil kigge på din server placering er hvis du bruger et gTLD (.com, .net, .org) - og du IKKE har defineret dit target land i google analytics, men selv ud fra dette hvis du har defineret lang=da, og hovedsagligt dine besøgende kommer fra danmark, så vil google automatisk vide at din side er dansk, deres engine er ret smart. :)

Men kan altid anbefales for gTLD domæner at sætte 'target country' i Google analytics for at være sikker.

Når det så er sagt, har loading tid selvfølgelig en indflydelse, men om du hoster den direkte hos dem 'burde' ikke have nogen indflydelse udover hvis de selvfølgelig er en del hurtigere. Deres bots er hosted udenfor deres cloud som du kan købe adgang til.

Så om din server er i Danmark, Irland, England, Tyskland, Holland, Frankrig, Sverige eller whatever - har ingen betydning på din SEO i f.eks danmark, hvis bare du enten har .dk domæne eller defineret din target country.

Jeg kan endda købe en IP fra England og tilføje den til en server i USA, og serveren vil se ud om om den er i UK - derfor er det også en grund til man ikke skal stole på disse data - og det ved google :)

For rigtig mange år siden var det noget de kiggede på (Før 2006), men de er blevet klogere som teknologien har ændret sig i form af cloud platforme, bedre forbindelser mellem lande, CDNs osv - så hvis du tager basiske skridt, så er du på den sikre side.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)