Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Broderet logo på sweatshirt/tshirt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bruge en pris,  Som start ønskes Pris på 5 sweatshirt og 20 tshirt  (pris inkl. grønne trøjer)

lille rundt logo på bryst ca. 8 cm. på ryg ca. 25 cm (mange farver) (evt bar som silhuet.) trøjerne må ikke blive stive ved logo så jeg ved ikke om det skal væves eller hvad??

bruger pt. trykte logoer men det holder ikke godt nok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

det store på ryggen bliver med stensikkerhed for stift i broderi, og alt for dyrt i væv i lille kvantum og så stort mærke - mega dyrt

Du kan sagtens få tryk der holder - men også det er dyrt hvis det skal være mange farver. Bedste mulighed er Kina og trykket skal laves som silketryk hvor de laver en silke til hver farve og kører trykket på i farven. Det holder til næsten alt, inkl. kogning - er givet billigste løsning - men stadigt, da der er EN silke (matrice) for hver farve og hver farve trykkes for sig - dyrt

Billigere løsninger som transfertryk o.l. holder som du skriver ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 10:24

Send dit logo

Så skal jeg se på det.

Jeg lover ikke noget, da jeg har travlt pt.

Men logisk at broderi, fylder mere end tryk.

Hvis I bliver ved med at få råd om at sende til Kina, ender det med at i ikke engang selv kan køre en forretning.

Bare en lille husker.

johnjensen:

Jeg skal bruge en pris,  Som start ønskes Pris på 5 sweatshirt og 20 tshirt  (pris inkl. grønne trøjer)

lille rundt logo på bryst ca. 8 cm. på ryg ca. 25 cm (mange farver) (evt bar som silhuet.) trøjerne må ikke blive stive ved logo så jeg ved ikke om det skal væves eller hvad??

bruger pt. trykte logoer men det holder ikke godt nok

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 10:30

Glemte lige at skrive min mail. e.svane@mail.dk

min hjemmeside er ikke oppe. Da jeg er ved at få lavet en shop.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56

Maj-britt - fair at du vil ha forretning men at fraråde at lytte til råd om at sende til Kina er helt galt

Trådstarter skriver at det ikke må blive stift på ryggen af en t shirt og du ved godt at 25 cm broderi i mange farver bliver stift som bare pokker i forhold til en T shirt.

Derfor er rådet om silketryk som det eneste tryk der virkeligt kan holde godt og de eneste steder der kan lave silketryk ved at trykke i hånden - er langt langt borte fra dansk løn niveau. Jeg har tilfældigvis været i den branche (branding til textil) i 40 år, og jeg syntes og det er skønt når noget kan laves i dansk produktion, men det løser bare ikke det aktuelle problem efter min mening, og der er masser som kører deres forretning via dele fra Kina uden at skulle skamme sig spor.

dert findes heller ikke en eneste vævet etiket i en eneste dansk mode producent, fra Bestseller og hele vejen rundt, som er lavet i Danmark - livet forsætter alligevel 

Venlig hilsen John

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 17:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvor mange farver der er i et broderi har det jo ikke betydning for hvor stift det bliver.

Det har noget med tæthed at gøre.

Men at brodere på en T-shirt er ikke det bedste, heller ikke særligt klogt. uanset om det er her eller i et andet land.

Der bør det som minimum være polo, hvis der skal broderes.

Silketryk er der mange der gør I og de er flotte de silketryk jeg har set. Og de bliver lavet her I landet.

Da jeg ikke aner hvor stort evt. broderi skal være, ej heller har set det de godt vil have trygt. kan jeg ikke udtale mig om pågældende.

Men en ting ved jeg da. De fleste der spørger om brodering eller tryk ved ikke helt hvad det er de vil have. Det er både antal og farver osv.

Og det er at hvis alle bare bliver ved med at få lavet tingene I Kina eller et hvilket som helst andet land, så er der sgu ikke meget velfærdssamfund tilbage når Vores børn, børnebørn skal have pension.

For der er sgu ikke nogen til at betale da al produktion foregår ude I verden. Vi kan ikke leve af at klippe hinanden.

Da kan sgu godt være at tryg/broderi laves billigere Ude I verden.

Men det hjælper stadig ikke på statskassen, her I landet.

I vil jo godt kunne komme på Hospitalet eller gå til lægen, gå I skole osv. uden det koster noget.

Hvis man vil nyde må man også yde.

Det er nu engang sådan det hænger sammen.

Jeg er bare så skide træt af at høre det kan jeg få billigere I Kina.

Godt jeg ikke forventer at blive 200 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25

1 godt vi er enige om at stort 25 cm broderi på ryggen af noget så tyndt som t-shirt ikke er super

2 silketryk laves i dk men vil koste kassen i forhold til produktion i Kina hvor både matricen / rammen er billig og hvor de håndtrykker den slags. Her skal man jo så vælge at købe t-shirts derude samtidigt så intet skal frem og tilbage. I virkeligheden ville jeg måske som skrevet nok overveje transfers der binder som egentlig stoffarve for også silketryk bliver "tykt" men kvantum er bare ikke stort nok til at gøre det aktuelt synes jeg

3 uanset du er træt af høre man kan få det billigere i Kina, så er det desværre sådan med mange ting. For 25 år siden var der stadigt 25.000 textilarbejdere i DK, idag er der næsten ingen.

Det er nu heller ikke sådan at man med alt skal sige samhandel er en ulykke - uden den og vor eksport kunne vi lukke og slukke.

Jeg synes f.eks. broderi er helt berettiget at få lavet i DK når det er mindre mængder og på emner hvor det er vellykket, specielt hvis varen der skal broderes på allerede er i Danmark. Der vil det ofte være helt urentabelt at sende til ud til brodering og så er det dejligt der stadigt findes virksomheder som jeres.

En af de virksomheder jeg gennem tiden var dir for var faktisk en broderi virksomhed i Odense, Scanbjörn - som vi flyttede til Sverige og siden frasolgte. Jeg har absolut sympati for dansk produktion men det skal jo kunne hænge sammen økonomisk - that´s life

vh John H

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 17:42

Jeg siger heller ikke at samhandel er dårligt.

Men der er ikke meget samhandel når alt foregår ude I verden.

At de forskellige tøjfirmaer her I landet, får lavet deres tryk, print, vævede mærker osv. Er ret trist.

Her hvor jeg bor siger jeg ofte til folk , at hvis de vil tørres i røven når de bliver gamle.

må de være med til at støtte lokalt.

For ellers er alle jo fraflyttet landsdelen.

Og flyttet ind til de store byer.

Jeg kan så prale af at jeg ind imellem får noget der skal broderes.

Som skulle have været broderet I polen, Kina eller et helt 3 sted.

Men de der skulle have broderet, sagde det var for komplekst at få broderet.

Jeg fik så opgaven at brodere nogle løse lommer. hvorefter det skulle sendes til polen og påsættes skjorter.

Jeg har også haft broderi opgaver hvor de største firmaer her I landet har sagt at det kunne de ikke.

Igen fordi det var alt for detaljeret.

Jeg kunne skrive rigtig meget og meget længe.

Du praler af at du har været direktør, så burde du af alle jo vide lidt mere om økonomi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05

har været - men ja jeg ved da lidt om økonomi og mig bekendt har Danmark overskud på udenrigshandlen = sælger mere end vi køber så derfor skal vi være glade for udenrigshandlen

Vi kan ikke leve af at barbere hinanden i Danmark, der kan ikke betales offentlige lønninger til aftørring af hverken det ene eller andet, hvis ikke vi har udenrigshandel. Det ville svare til at far betaler mor for tøjvask og mor betaler far for græsslåning - men hvis ikke mor og far gør noget for nogen helt uden for familien og får penge for det, så går det galt. Derfor skal vi handle internationalt og gøre alt for at vi netop har det overskud på handelsbalancen som vi har

Vist kan det være kedeligt at der ikke laves vævede etiketter i DK længere og forholdsvis få trykte, men det har vi jo valgt ved dels at ha et lønniveau der gjorde det svært, dels ved at selve tøj produktionen foregør langt væk og så er det ikke rentabelt at producere mærker i Danmark og sende dem ud + der bliver problemer med logistik og tid.

Eneste mulighed for opretholdelse af velfærd er eksport og hvis VI går op råber op om kun at købe i Danmark, så kan alle jo gøre det samme, og det var protektionisme der førte til den store krise i 30 erne - 

Jeg har intet mod Danmark og glæder mig over at købe dansk hvor det er konkurrencedygtigt - and that´s it :)

Venlig hilsen John H

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)