Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ang cykler.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino!
Jeg har tegnet og bygget en cykel som jeg kan transportere min lille familie rundt på. Grunden til jeg gjorde det var at jeg hygger mig med at bygge ting, og så også at en Christiania cykel starter på 10.000kr.
Jeg syntes mit cykel design er langt bedre og federe end de 4-5 andre modeller mand ser her hjemme. Ud over det, kostede den mig 1600kr plus timer, og så er det med alle dele købt fra ny, pånær rammen og "ladet" som jeg jo har bygget selv.

Men se så er det jo såden at hvis hr betjent stopper mig på min fine cykel, så er den ulovlig på trods af den bærer alle nødvendige reflekser, bremser, seler og div.

Så mit spørgsmål går så på hvordan man kan få lov til at lave stel nr til det danske stel nummer register, og om rammen, og/eller cyklen skal godkendes?
Og hvis jeg svejser en bunke stål sammen til en cykel, skal det stål så måske pludselig betale en eller anden form for afgift?

Min lokale cykel handler bestilte jeg en ramme igennem fra Tyskland, og han hamrede et nr i inden jeg fik den, så han må.

Håber der er nogle der ved noget omkring dette, og ja, jeg overvejer stærk at starte op som cykel producent af denne ene cykel:-)
Venlig hilsen morten

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 20:41

Har du snakket med din cykel handler om han kan banke numre i for dig. Eller om han ved hvordan du selv kan blive godkendt.

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 21:16

Tja det havde jeg os tænkt på og det kan os godt være jeg bare skal gøre det, men kender ham ikke så godt og så tror jeg os bare han ville sige noget i retningen af "fordi jeg er cykel forhandler".

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37

Her har du lovteksten til stelnunmeringen. Som jeg lige hurtigt skimter det, skal du formentligt rette henvendelse til rigspolitiet (eller færdselspolitiet, som underligger rigspolitiet), for at måtte give dine cykler stelnumre. Loven er fra 1948, så den virker ikke vildt fancy :)

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 15:59

Tak, men hvor her?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:06
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:43

Yep

Du skal registreres som cykelproducent / cykelimportør. Herefter vil du få tildelt din egen nummerserie. Et stelnummer består af 3 dele:

1) den enkeltet producent ellet importørs id. Fw waa

2) et fortløbende nummer i det pågældende år. Dvs den første cykel du laver hedder 01 den næste 02 etc

3) afslutningsvis et bokstav der indikerer året cyklen er produceret. I år er det vist j.

Dit samlet stelnummer hedder altså fx waa01j.

Der er også regler for hvor stelnummeret skal siddeog størrelse på bokstaver og tal men det skal myndighederne nok oplyse dig om :)

Hvis du vil så må du meget gerne vise mig cyklen. Jeg sælger selv ladcykler og kan måske hjælpe dig med at sælge dem :)

Mvh Mortrn

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 20:14

Hej.
1000 tak for jeres svar! Nu ved jeg hvilken vej jeg skal gå for at komme hvidere.

Morten: jeg skal lige finde ud af de forskellige ting, men du kan sende mig din email, så skal jeg nok kontakte dig.

Mvh morten

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 20:18

Jo lige en ting mere, når så jeg er registreret som cykelproducent/ importør, og min cykel står klar med alle lovkrav opfyldt, er der så en eller anden instans der skal se/godkende den? Eller skal jeg selv sørge for den er lovlig og sikker, og selvfølgelig os havde ansvaret for dette?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)