Hej alle Amino'er! Først og fremmest er det fedt at følge med i debatterne herinde, hvor det, som i mit tilfælde, er muligt at få svar på mange spørgsmål som ny iværksætter! Som ny iværksætter har jeg et par spørgsmål til en nystartet virksomhed, som mig og en kammerat går og pusler med. Vi har som noget af det første taget kontakt til leverandører for at indsamle priser. Det skal nævnes, at der er tale om en fysisk butik, hvor der forventes at omsætte for mere end 50.000 kr. årligt. Mht. næste skridt er vi lidt i tvivl, da det hele kan virke meget uoverskueligt.. Vi mister dog ikke modet og fortsætter med at klø på, da vi for eksempel har sat os ned og lavet en forretningsplan. Vi ønsker at høre hvad næste skridt for os er, samtidig med at vi er meget i tvivl, om det er nu, vi skal oprette os med cvr-nummer, og om det er klogest for os at oprette os selv som ApS? Vi glæder os til at høre fra jer, ALLE råd og tips modtages med åbne arme! På forhånd tak for hjælpen! Vh. et par små-forvirrede iværksættere. |
Hej
I skal nok vente med at starte et cvr. nr. til at I har afklaret hvordan I vil gøre det, og hvornår I vil gøre det. Sørg for at få lavet et budget i forbindelse med jeres forretningsplan. Skal I ud at låne penge? Så skal I måske også snakke med banken. Har I fundet lokaler? Ved I hvordan I vil tiltrække kunderne?
Hvis I er lidt forvirrede omkring det hele, så vil jeg opfordre jer til at tage en snak med en revisor eller en iværksætter konsulent. Jeg har ofte disse snakke med iværksættere, og når man lige sidder stille og roligt og snakker det hele igennem, så kan man ofte få lavet en plan for hvad der skal ske fremadrettet.