Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første skridt, selskabsform mv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er! 

Først og fremmest er det fedt at følge med i debatterne herinde, hvor det, som i mit tilfælde, er muligt at få svar på mange spørgsmål som ny iværksætter!

Som ny iværksætter har jeg et par spørgsmål til en nystartet virksomhed, som mig og en kammerat går og pusler med. Vi har som noget af det første taget kontakt til leverandører for at indsamle priser. Det skal nævnes, at der er tale om en fysisk butik, hvor der forventes at omsætte for mere end 50.000 kr. årligt.

Mht. næste skridt er vi lidt i tvivl, da det hele kan virke meget uoverskueligt.. Vi mister dog ikke modet og fortsætter med at klø på, da vi for eksempel har sat os ned og lavet en forretningsplan. Vi ønsker at høre hvad næste skridt for os er, samtidig med at vi er meget i tvivl, om det er nu, vi skal oprette os med cvr-nummer, og om det er klogest for os at oprette os selv som ApS

Vi glæder os til at høre fra jer, ALLE råd og tips modtages med åbne arme! På forhånd tak for hjælpen!

Vh. et par små-forvirrede iværksættere.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:48

Hej

I skal nok vente med at starte et cvr. nr. til at I har afklaret hvordan I vil gøre det, og hvornår I vil gøre det. Sørg for at få lavet et budget i forbindelse med jeres forretningsplan. Skal I ud at låne penge? Så skal I måske også snakke med banken. Har I fundet lokaler? Ved I hvordan I vil tiltrække kunderne?

Hvis I er lidt forvirrede omkring det hele, så vil jeg opfordre jer til at tage en snak med en revisor eller en iværksætter konsulent. Jeg har ofte disse snakke med iværksættere, og når man lige sidder stille og roligt og snakker det hele igennem, så kan man ofte få lavet en plan for hvad der skal ske fremadrettet.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00

Enig med Anders - En forretningsplan som beskriver lidt for jer selv først og fremmest, om hvad I vil handle med, hvor butikken ligger, hvem der passer den, hvor I vil købe fra, hvem laver administration og regnskab  o.a. kombineret med først og fremmest et budget vil være starten.

Det er langt dyrere end mange tror, at drive en fysisk butik, og I vil sikkert se, at den kapital der kan behøves til opstart, inventar, lager og pasning af butikken i en lang opstart, er ganske stor. Ikke mange kan sætte en butik op for under 100-500.0000 kr i start kapital

I kan dog her læse om jeres overvejelser om hvorvidt I skal starte som I/S i personlig form med personlig solidarisk risiko, eller i selskabsform ApS (IVS også muligt men butik vil skulle købe inventar og lager for så mange penge at ApS kapital på 50.000 kr sikkert let får ben at gå på).

Jeg ville tro projektet indebar en del risiko og vil umiddelbart til butik idag anbefale selskabsform. Læs: PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB 

god vind med overvejelserne    John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)