Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne tilbyde finansiering til mine kunder!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Jels
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

MK Carconsult er din uvildige bilrådgiver, som rådgiver, køber og handler din næste bil for dig!

MK Carconsult sælger ikke selv biler, men gennemsøger markedet på alle led og kanter, finder de bedste bud og handler bilen til en utrolig god pris for dig. 

Derfor vil vi gerne kunne tilbyde finansiering til vores kunder på ligefod som de fleste bilforhandlere gør det. Dette pga. af at bilerne både bliver købt fra privat samt forhandler-nettet.

Har kontaktet Santander som er den største spiller indenfor bilbranchen i form af finansiering. Men de vil kun tilbyde det til forhandlere som selv sælger biler?

Har i kendskab til andre vi kan prøve at kontakte?

www.mk-carconsult.dk

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du går ind og tilbyder finansiering af bilen bliver det dig der er sælgeren, - ikke formidleren. Det er formodentlig også årsagen til afslaget fra Santander.

Til gengæld kan du, nøjagtig som du nu formidler kontakt mellem sælger og køber af bilen, formidle lån fra hvilket som helst låneinstitut. Der skal du blot oplyse kunden om at du har et samarbejde med långiver.

Hos nogle långivere får man et log-in på et intranet hvor man indtaster kundens oplysninger, og så får du en credit-score på kunden der fortæller om det er muligt at finansiere bilen. Din opgave er selvfølgelig ikke at "ansøge" medmindre bilens alder, km-stand osv. opfylder kravene. Efterhånden som du så formidler nogle lån igennem som forløber tilfredsstillende, får du selv "løsere tøjler" så at du bliver mere skarp på finansieringsdelen.

På de billigere biler (under 50k) kan du formidle kontakt til långivere som rene forbrugslån fra stort set alle dem der låner penge ud.

Som nystartet bilkonsulent er man nok ikke bedre stillet end hvis køberen selv ansøgte, men til gengæld kan du jo have sat dig så meget ind i tingene at du gør processen nemmere for køberen.

Du kan få provision af hvor mange kunder du skaffer låneinstituttet.

Det er ikke et råd jeg giver dig, men jeg kan fortælle hvordan jeg gjorde :) Jeg fik kontakt til en mangeårig ansat i et låneinstitut, og han fik altså kunderne af mig, - til gengæld var det også ham der kunne "trylle" når 2+2 ikke altid var 4. Der er jo ofte nogle knaster med et lidt for stort forbrugslån, eller noget dokumentation fra en selvstændig osv. - og så kan der være lidt med at flytte konti og lægge lån sammen. Der er det godt at have en erfaren mand, og en der har den direkte kontakt til "chefen" i lånefirmaet. Jeg fik så godt nok ikke provision, men til gengæld "rygtedes det i byen" at hvis man ville have en bil, - så kunne jeg skaffe den :)

God vind!

Fra Jels
Tilmeldt 19. Feb 14
Skrevet kl. 12:11

Mange tak for dit svar! :-)

Når du skriver 'långiver' som mulighed, refere du så til almene banker? Istedet for finansieringsselskaber som Santander?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

Santander er nok store i bilfinansiering men ellers er der ikke forskel, Santander er en bank OG har et finansieringsselskab helt som Nordea osv har finansieringsselskaber sammen med banken - som Nordea Finans der finansierer også præcis den type

OM du så får andre med hvis Santander siger nej er jeg helt ude af stand til at bedømme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jels
Tilmeldt 19. Feb 14
Skrevet kl. 12:29

Hej John, jeg ved godt Santander også er en bank. Jeg har naturligvis også spurgt dem hvorfor de ikke kan tilbyde samarbejde til mit koncept, som jeg venter svar på. Konceptet er jo kort fortalt at gøre bilkøbet så let for kunden som muligt. Vi finder potentielle biler som matcher kundens behov, tjekker for fejl, historik osv. Derefter findes der en masse gode tilbud i vores netværk. Finder kunden en af bilerne interessant, handler vi den yderligere ned i pris og eventuelt får den gennemgået på eget værksted. Vi har fx lige handlet en bil for en kunde som stod som den billigste i Danmark 13.000kr ned i pris - eller 28.500 i forhold til det tilbud de selv havde fået efter egen forhandling.
Derfor ville vi gerne kunne tilbyde finansiering så ALT vedrørende bilkøbet er samlet hos os og gør det mere overskueligt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)